X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 01 بهمن 1402
تعداد بازدید خبر : 125
تاریخ ثبت : یکشنبه, 01 بهمن,1402 | 02:01 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 01 بهمن,1402 | 01:51 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 01 بهمن,1402 | 02:08 ب.ظ

هشدار درباره اخراج و بازگرداندن پناهجویان از اروپا

  • هشدار درباره اخراج و بازگرداندن پناهجویان از اروپا

عفو بین‌الملل طی بیانیه ای اعلام کرد که مقامات کشورهای اروپایی باید فوراً انتقال پناهندگان و پناهجویانِ متعلق به شمال قفقاز را متوقف کنند.

 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، مقامات کرواسی، فرانسه، آلمان، لهستان و رومانی، پناهجویانی را که از آزار و اذیت در قفقاز شمالی به کشورهای اروپایی پناه آورده اند، استرداد یا اخراج کرده اند یا در صدد این کار هستند.

بر اساس گزارش عفو بین الملل، این دولت ها در واقع  حق پناهندگان برای برخورداری از حمایت بین المللی را از آنها سلب کرده اند.

این پناهندگان یا پناهجویان، به صورت کلی به دلیل هویت مذهبی و قومی خود که اکثراً مسلمان هستند، با عنوان "افراطی های خطرناک" و تهدیدی واضح برای امنیت ملی شناخته می شوند و این برچسب، توجیهی است برای بازگرداندن آنها به منطقه‌ای که حقوق آنها در خطر واقعی قرار خواهد گرفت.

به گفته نیلز مویژنیکس، مدیر دفتر منطقه‌ای اروپای عفو بین‌الملل، «کشورهای اروپایی باید بدانند بسیاری از افراد با چنین سابقه‌ای در هنگام بازگردانده شدن، با بازداشت یا ربوده شدن، شکنجه، سایر بدرفتاری‌ها یا به کارگیری اجباری مواجه خواهند شد.»

بسیاری از مردم قفقاز شمالی که از کشورشان به کشورهای اروپایی پناه برده‌اند، اکنون در معرض خطر استرداد و اخراج از کشورهای اروپایی قرار دارند و این امر نقض اصل عدم بازگشت است.

تهدید دولت‌ها به بازگرداندن پناهجویان به روسیه ناشی از یک پس زمینه غالب از تبعیض و انگ زدن در اروپا به مردم قفقاز شمالی، که اکثرا مسلمان هستند، می باشد. این اقدام، از زمان بمباران غزه توسط اسرائیل افزایش یافته است.

 

 

برچسب ها: اروپا, پناهجویان
ارسال نظر: