X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 25 بهمن 1402
تعداد بازدید خبر : 196
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 25 بهمن,1402 | 10:23 ق.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 25 بهمن,1402 | 07:16 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 25 بهمن,1402 | 10:23 ق.ظ

سازمان ملل: شمار کشتار غیرنظامیان در غزه بی سابقه است/۳۰ درصد مدارس مستقیماً هدف بمباران قرار گرفته‌اند

  • سازمان ملل: شمار کشتار غیرنظامیان در غزه بی سابقه است/۳۰ درصد مدارس مستقیماً هدف بمباران قرار گرفته‌اند

رئیس بخش خاورمیانه در کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد گفت: شمار غیرنظامیان و خبرنگاران به شهادت رسیده در غزه از هفتم اکتبر بی‌سابقه است.
 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر،  محمد النسور، رئیس بخش خاورمیانه در کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد گفت: رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر 110 خبرنگار را هدف قرار داده است.
 

بر اساس گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، النسور افزود: تعداد غیرنظامیان و خبرنگاران کشته شده در غزه از هفتم اکتبر بی‌سابقه بوده است.
 

وی تصریح کرد که خواستار پاسخگویی رژیم صهیونیستی در مورد این تجاوزات هستیم اما این رژیم جنایتکار هنوز پاسخی نداده است.


رئیس بخش خاورمیانه در کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل ادامه داد: خبرنگاران زیادی در جنگ غزه کشته شدند و ما گزارش‌هایی در این باره به سازمان ملل ارائه دادیم. کشورهایی که بر رژیم صهیونیستی تاثیرگذار هستند، باید فشار بیشتری بر آن وارد کنند.
 

وی در پایان یادآور شد که جز یک کشور اروپایی، هیچ کشوری ارسال سلاح به  رژیم "اسرائیل" را متوقف نکرده است.

 

در همین حال سخنگوی دبیرکل سازمان ملل با اشاره به اینکه ۳۰ درصد از مدارس غزه به‌طور مستقیم هدف بمباران قرار گرفته‌اند، اعلام کرد که ۱۶۲ مدسه از مجموع ۵۶۳ مدرسه به‌طور مستقیم درمعرض بمباران قرار گرفته‌اند.
 

طبق گزارش خبرگزاری معا، وی افزود: ۲۶ مدرسه در نوار غزه نیز در جریان حملات  ارتش رژیم صهیونیستی به صورت کامل نابود و تخریب شده‌اند.
 

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل همچنین گفت: حدود ۱۷۵ هزار دانش‌آموز در این مدارس درس می‌خوانند و بیش از ۶۵۰۰ معلم در آنها مشغول به کار هستند. دست‌کم ۵۵ درصد از مدارس در نوار غزه نیاز به بازسازی کامل دارند.


 

ارسال نظر: