X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 25 بهمن 1402
تعداد بازدید خبر : 116
تاریخ ثبت : شنبه, 28 بهمن,1402 | 07:56 ق.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 25 بهمن,1402 | 04:20 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 28 بهمن,1402 | 01:19 ب.ظ

نامه‌ اسپانیا و ایرلند به کمیسیون اروپا بررسی نقض حقوق بشر در غزه

  • نامه‌ اسپانیا و ایرلند به کمیسیون اروپا بررسی نقض حقوق بشر در غزه

اسپانیا و ایرلند از کمیسیون اروپا خواستند تا هرچه سریع‌تر مسئله نقض حقوق بشر توسط رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین در غزه را بررسی کند.

 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، اسپانیا و ایرلند از کمیسیون اروپا درخواست کردند «فورا بررسی کند که آیا اسرائیل به تعهدات خود برای رعایت حقوق بشر پایبند است یا خیر.»

«پدرو سانچز» نخست‌وزیر اسپانیا در شبکه اجتماعی ایکس، نوشت: تعهد اتحادیه اروپا به شأن و حقوق بشر هیچ استثنای نمی‌شناسد. با توجه به وضعیت بحرانی در رفح، ایرلند و اسپانیا از کمیسیون اروپا خواسته‌اند فورا بررسی کند که آیا اسرائیل تعهدات خود به حقوق بشر در غزه را رعایت می‌کند یا نه.

در ادامه این پیام آمده است: ما خواستار آزادی تمام اسرا و آتش‌بس فوری هستیم تا دسترسی کمک‌های بشردوستانه اضطراری تسهیل شود.

در نامه رهبران ایرلند و اسپانیا به اورزولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپا آمده است: ما عمیقا از وخامت اوضاع در اسرائیل و غزه نگران هستیم، به ویژه تأثیری که درگیری‌های جاری بر فلسطینیان بی‌گناه، به‌ویژه کودکان و زنان می‌گذارد. عملیات نظامی گسترده اسرائیل در منطقه رفح تهدیدی جدی و قریب‌الوقوع است که جامعه بین‌المللی باید فورا با آن مقابله کند.»

ارتش رژیم صهیونیستی دوشنبه از بمباران بخش‌هایی از شهر رفح در جنوب عزه خبر داد که به شهادت دست‌کم ۱۰۰ فلسطینی و مجروح‌شدن بیش از ۲۳۰ تن منجر شد.

ارسال نظر: