X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 22 اسفند 1402
تعداد بازدید خبر : 40
تاریخ ثبت : یکشنبه, 27 اسفند,1402 | 10:06 ق.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 22 اسفند,1402 | 07:30 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 27 اسفند,1402 | 10:06 ق.ظ

شکایت سازمان‌های مردم‌نهاد از دانمارک به دلیل ارسال سلاح به اسرائیل

  • شکایت سازمان‌های مردم‌نهاد از دانمارک به دلیل ارسال سلاح به اسرائیل

گروهی از سازمان‌های مردم نهاد در دانمارک با صدور بیانیه ای اعلام کردند که به دلیل ارسال سلاح به رژیم اسرائیل، از دولت و پلیس دانمارک شکایت می کنند.
 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، گروهی از سازمان‌های غیردولتی اعلام کردند که از دولت دانمارک برای ارسال سلاح به سرزمین‌های اشغالی و حمایت از رژیم اسرائیل شکایت خواهند کرد.
 

بر اساس گزارش رویترز، این گروه‌های غیردولتی و در صدر آنها «عفو بین‌الملل» در کپنهاک دانمارک، «آکسفام»، «ام‌اس اکشن» و سازمان «الحق» در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که از وزارت خارجه و پلیس که فروش تسلیحات و تجهیزات نظامی دانمارک را تایید می‌کند، شکایت خواهند کرد. آنها گفتند که ظرف سه هفته آینده شکایت خود را به دادگاه عالی دانمارک تسلیم خواهند کرد.


«تیم وایت» دبیرکل نهاد غیردولتی ام‌اس اکشن دانمارک طی بیانیه‌ای گفت: پنج ماه است که درباره یک نسل‌کشی بالقوه در غزه صحبت می‌کنیم اما ندیده‌ایم که سیاستمداران اقدامی انجام دهند.

دانمارک یکی از امضاکنندگان معاهده تجارت تسلیحات سازمان ملل است و تمامی صادرات سلاح این کشور باید بر اساس ارزیابی دقیق خطرات و حفظ حقوق بشر انجام شود. پیش از این در ماه فوریه دادگاهی در هلند تحت فشار افکار عمومی دستور توقف صادرات قطعات جنگنده اف۳۵ به اسرائیل را صادر کرده بود.

 

ارسال نظر: