X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: جمعه 24 فروردین 1403
تعداد بازدید خبر : 72
تاریخ ثبت : جمعه, 24 فروردین,1403 | 09:08 ب.ظ
تاریخ انتشار : جمعه, 24 فروردین,1403 | 08:44 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 26 فروردین,1403 | 03:07 ب.ظ

پلیس آمریکا بدون نگرانی از مجازات سیاه‌پوستان را می‌کشد

  • پلیس آمریکا بدون نگرانی از مجازات سیاه‌پوستان را می‌کشد

پلیس آمریکا در جدیدترین خشونت خود علیه سیاهان بی آنکه نگران مجازاتش باشد، یک شهروند را در شیکاگو با شلیک ۹۶ گلوله به قتل رساند.


 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، کشتار سیاه‌پوستان در ایالات متحده آمریکا توسط پلیس این کشور به یک امر کاملاً عادی، تبدیل شده است. افسران پلیس هر روز به بهانه‌های مختلف مردم، به ویژه سیاهان و رنگین پوستان را بدون نگرانی از مجازات به قتل می‌رسانند.

در تازه‌ترین این کشتارها توسط پلیس آمریکا، «دکستر رید» راننده ۲۶ ساله‌ای که از بستن کمربند ایمنی در خودروی شاسی بلند خود خودداری کرده بود، مورد حمله پلیس شیکاگو قرار می‌گیرد و افسران پلیس ۹۶ بار ظرف ۴۱ ثانیه، به سوی او شلیک می‌کنند و دکستر را می‌کشند.

بر اساس گزارش رسانه‌های آمریکایی متاسفانه روند تیراندازی‌های مرگبار به سوی شهروندان به خصوص سیاهان و رنگین‌پوستان همچنان در حال افزایش است.

کشتار ۱۷۸ نفر در کمتر از سه ماه اول سال ۲۰۲۴ به دست پلیس آمریکا

پایگاه تحقیقاتی استاتیستا، به تازگی گزارش آماری از تعداد افراد کشته شده توسط پلیس در ایالات متحده را از سال ۲۰۱۷ تا مارس ۲۰۲۴، بر اساس نژاد منتشر کرده است که طبق این آمار در سال 2024 تا ۵ مارس ، یعنی کمتر از سه ماه ۱۷۸ نفر از شهروندان آمریکایی مورد اصابت گلوله پلیس قرار گرفته و کشته شده‌اند.

بنا بر آمار این مرکز تحقیقاتی، قتل شهروندان آمریکایی به دست پلیس این کشور در سال ۲۰۲۳ رکورد زده و دست‌کم یک‌هزار و ۱۶۳ نفر به قتل رسیده‌اند؛ این سال تاکنون مرگ‌بارترین سال قتل شهروندان به دست پلیس آمریکا بوده است. علاوه بر این، بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۴ میزان تیراندازی‌های مرگبار پلیس در میان سیاه‌پوستان بسیار بیشتر از سفیدپوستان بوده‌ است.

روند افزایش خشونت مرگبار پلیس در آمریکا 

در سال‌های گذشته، به ویژه از زمان تیراندازی مرگبار پلیس به مایکل براون ۱۸ ساله در شهر فرگوسن میزوری آمریکا در سال ۲۰۱۴، خشونت پلیس به یک موضوع داغ در ایالات متحده تبدیل شده است. تعداد قتل‌های صورت گرفته توسط پلیس آمریکا اغلب با موارد مشابه در انگلیس مقایسه می‌شود که این تعداد در ایالات متحده بیشتر است.

شکل‌گیری جنبش زندگی سیاهان مهم است در برابر خشونت غیرقابل کنترل پلیس آمریکا

جنبش نژادی « زندگی سیاه‌پوستان مهم است» که در سال ۲۰۱۳ شکل گرفت، مهم‌ترین جنبش عدالت‌خواه در ایالات متحده در سازماندهی تظاهرات و اعتراض‌های مردمی علیه خشونت پلیس و قتل‌های زنان و مردان سیاه‌پوست در این کشور بوده است.

طی سال‌های گذشته، جنبش زندگی سیاهان مهم است به یک جنبش بسیار مهم در ایالات متحده تبدیل شده که توجه مردم آمریکا را به کشتار سیاه‌پوستان و دهه‌های تبعیض و بردگی جلب کرده است.

قتل‌های متعدد زنان و مردان سیاه‌پوست توسط پلیس آمریکا، طی سال‌های گذشته منجر به خشم سراسری و به دنبال آن جهانی شد. تبعیض نژادی و کشتار سیاهان در ایالات متحده اکنون به نفرتی جهانی تبدیل شده است.

اعتراض گسترده گروه‌های حقوق بشری به کشتار سیاهان 

گروه‌ها و نهادهای حقوق بشری نیز بارها با برگزاری تظاهرات کشتار سیاه‌پوستان در جریان درگیری با نیروهای پلیس را مورد انتقاد گسترده قرار داده‌اند و معتقدند که احتمال اقدام افسران پلیس به خشونت مرگبار در مواجهه با افراد سیاه‌پوست در ایالات متحده بسیار بیشتر از سفیدپوستان است.

تراژدی کشتار سیاه پوستان موضوع تازه‌ای نیست و عمری به قدمت تاریخ آمریکا دارد و نشان از بحرانی جدی در این کشور است؛ بحرانی که می‌توان آن را در چارچوب نژادپرستی نهادینه و تبعیض سیستماتیک تعریف کرد.


 

ارسال نظر: