X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 25 فروردین 1403
تعداد بازدید خبر : 86
تاریخ ثبت : شنبه, 25 فروردین,1403 | 04:11 ب.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 25 فروردین,1403 | 03:37 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 25 فروردین,1403 | 04:17 ب.ظ

درخواست نهادهای حقوق بشری از سازمان ملل برای مقابله با پیش‌داوری نژادی پلیس فرانسه

  • درخواست نهادهای حقوق بشری از سازمان ملل برای مقابله با پیش‌داوری نژادی پلیس فرانسه

پنج گروه و نهاد حقوق بشری فرانسوی و بین المللی در شکایتی به کمیته رفع تبعیض نژادی سازمان ملل خواستار مقابله با پیش‌داوری نژادی پلیس فرانسه شدند.

 

به گزارش سایت حقوق بشر، پنج گروه فرانسوی و بین المللی در شکایتی به کمیته رفع تبعیض نژادی سازمان ملل (CERD) اذعان داشتند که پیش‌داوری نژادی پلیس فرانسه، ناقض قوانین بین المللی حقوق بشر است.

گرچه شورای دولتی فرانسه در اکتبر 2023 تشخیص داد که پیش‌داوری نژادی توسط پلیس به «موارد مجزا» محدود نیست، دولت هیچ اقدامی برای رسیدگی به این مشکل انجام نداده است.

این انفعال موجب شد که این پنج نهاد، شکایتی را به کمیته مذکور که بر رعایت کنوانسیون بین المللی رفع همه اشکال تبعیض نژادی نظارت می کند، تسلیم کنند. فرانسه یکی از امضا کنندگان این معاهده است.

 

تحقیقات گسترده، گزارش نهادهای مستقل از جمله مدافع حقوق فرانسه، شهادت قربانیان متعدد و همچنین افسران پلیس نشان داده که پیش‌داوری نژادی بیشتر شامل مردان و پسران جوان سیاه پوست و عرب و یا کسانی می شود که تصور می شود از این نژاد باشند، حتی کودکان 10 ساله. این نوع بررسی هویت که غیرقانونی و توهین آمیز است، در سراسر فرانسه رواج داشته و در اقدامات پلیس ریشه دارد و مصداق تبعیض نژادی سیستماتیک است.
 

امضا کنندگان این نامه از جمله عفو بین الملل و دیده بان حقوق بشر، از کارشناسان سازمان ملل در زمینه تبعیض نژادی می‌خواهند که ماهیت سیستماتیک مشکل پیش‌داوری نژادی در فرانسه را شناسایی نموده و اقدامات مشخصی را که دولت فرانسه باید برای حذف پیش‌داوری نژادی انجام دهد، تعیین کند.

 

ارسال نظر: