X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403
تعداد بازدید خبر : 34
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 05 اردیبهشت,1403 | 12:38 ب.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 05 اردیبهشت,1403 | 10:33 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 05 اردیبهشت,1403 | 12:38 ب.ظ

انتقاد کمیسر حقوق بشر شورای اروپا از قانون ضد مهاجرتی انگلیس

  • انتقاد کمیسر حقوق بشر شورای اروپا از قانون ضد مهاجرتی انگلیس

کمیسر حقوق بشر شورای اروپا گفت: تصویب لایحه ایمنی رواندا علیه مهاجران و پناه‌جویان توسط پارلمان انگلیس، غیرقانونی است.

 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، مایکل اوفلارتی، کمیسر حقوق بشر شورای اروپا، ضمن انتقاد از تصویب لایحه رواندا در انگلیس گفت: «تصویب لایحه ایمنی رواندا (پناهندگی و مهاجرت) توسط پارلمان بریتانیا سوالات مهمی در مورد حقوق بشر پناهجویان و به طور کلی حاکمیت قانون ایجاد می کند.»
 

وی ضمن ابراز نگرانی از حذف پناهجویان پیش از بررسی درخواست پناهندگی‌اشان و عدم دسترسی ایشان به دادگاه های بریتانیا برای تظلم خواهی، افزود: «دولت بریتانیا باید از حذف افراد تحت سیاست رواندا خودداری کند تا مانع از نقض استقلال قضات توسط این لایحه شود.»
 

کمیسر حقوق بشر شورای اروپا تصریح کرد: «ماده 3 کنوانسیون اروپایی حقوق بشر، کنوانسیون پناهندگان و مجموعه ای از اسناد بین المللی دیگر بریتانیا را حتی از رفولمان غیرمستقیم، افراد باز می دارد.
 

وی خاطر نشان کرد: تصویب لایحه رواندا گواه دیگری از روند جاری بیرونی سازی سیاست پناهندگی و مهاجرت در اروپا است که برای سیستم جهانی حمایت از حقوق پناهندگان نگران کننده است.
 

ده‌ها هزار پناهجو که بسیاری از آن‌ها از جنگ‌ها در آفریقا، خاورمیانه و آسیا فرار کرده‌اند، در سال‌های اخیر با استفاده از قایق‌های کوچک، از طریق کانال مانش خود را به سواحل بریتانیا رسانده‌اند. دولت انگلیس به بهانه متوقف کردن این افراد، لایحه رواندا را به تصویب رسانده که به گفته کارشناسان «غیرانسانی» است.
 

علیرغم سابقه نقض حقوق بشر در رواندا و خطراتی که برای پناهجویان در این طرح وجود دارد، قضات بریتانیایی باید رواندا را به عنوان مقصدی امن در نظر بگیرند تا حکم دادگاه عالی انگلیس که این طرح را غیرقانونی می‌داند، لغو کند.


 

ارسال نظر: