X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 14 آذر 1397
تعداد بازدید خبر : 36
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 14 آذر,1397 | 11:35 ق.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 14 آذر,1397 | 11:35 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 14 آذر,1397 | 11:35 ق.ظ

پوریانی اقدامات محاکم تهران در راستای تکریم ارباب رجوع را تشریح کرد

  • پوریانی اقدامات محاکم تهران در راستای تکریم ارباب رجوع را تشریح کرد
رییس کل دادگاههای انقلاب

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران با تاکید بر لزوم تکریم ارباب رجوع اظهار کرد: تکریم ارباب رجوع، ملاقات‌های مردمی و نظارت بر روند رسیدگی به پرونده‌ها همواره مورد تاکید رئیس قوه قضاییه قرار دارد که سعی ما همواره بر این محور است که این موضوعات را به عنوان برنامه‌های اصلی و اساسی خودمان در محاکم تهران اجرا کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، عباس پوریانی رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران با تاکید بر لزوم تکریم ارباب رجوع اظهار کرد: تکریم ارباب رجوع، ملاقات‌های مردمی و نظارت بر روند رسیدگی به پرونده‌ها همواره مورد تاکید رئیس قوه قضاییه قرار دارد که سعی ما همواره بر این محور است که این موضوعات را به عنوان برنامه‌های اصلی و اساسی خودمان در محاکم تهران اجرا کنیم. 

وی ادامه داد: در راستای عمل به این برنامه ها، هر هفته در یکی از مجتمع‌های قضایی شهر تهران حضور یافته و به مراجعات مردمی و مشکلات آنان رسیدگی می‌کنیم چرا که مردم از مسئولان قضایی و قضات توقع دارند فرصت بیشتری را برای گوش کردن حرف هایشان اختصاص دهند که انتظار درست، بجا و معقولی است. 

رییس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران افزود: مساله‌ای که وجود دارد، بحث تراکم بسیار زیاد پرونده هاست و فشار کار روی قضات ما بسیار زیاد است.

پوریانی تاکید کرد: در کار قضایی، مهمتر از گوش دادن حرف مردم، پیگیری کار‌های آنان است بنابراین هم سعی کردیم به حرف‌ها و خواسته‌های مردم گوش دهیم و هم ورود کنیم تا افراد به حق و حقوق خود برسند و در جایی هم که حق با آن‌ها نبوده، گفته ایم حق با شما نیست. 

رییس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران اضافه کرد: در ملاقات‌های مردمی نیز همواره سعی کردیم به خواسته‌های مردم توجه کنیم و تلاش داشتیم به مردم پاسخگو باشیم و این خصیصه را که در دین مبین اسلام و مذهب تشیع مورد تاکید قرار گرفته، در محاکم تهران نهادینه کنیم. نمی‌گوییم مشکلی وجود ندارد، اما سعی کردیم تا جای ممکن کاهش یابد.

بر اساس گزارش میزان، رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران درباره میزان دسترسی مردم به مسئولان قضایی و سرپرستان مجتمع‌ها در شهر تهران اظهار داشت: یکی از مواردی که همیشه به شخصه تاکید کردم، این است که درب اتاق سرپرستان مجتمع‌های قضایی باید به روی مردم باز باشد و این موضوع را به شخصه رعایت کردم. کمتر افرادی هم مراجعه کرده و گفته اند که سرپرستان مجتمع‌ها آن‌ها را نپذیرفته اند.

رئیس کل محاکم تهران درباره نوسازی ساختمان مجتمع‌های قضایی نیز گفت: از شخص ریاست قوه قضاییه در این زمینه تشکر و قدردانی می‌کنم که دستوراتی را در این زمینه صادر کردند و طی دو سال، ساختمان‌های جدید در تهران احداث شد.

برچسب ها:
ارسال نظر: