X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
تعداد بازدید خبر : 42
تاریخ ثبت : یکشنبه, 16 اردیبهشت,1403 | 03:28 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 16 اردیبهشت,1403 | 03:23 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 17 اردیبهشت,1403 | 04:05 ب.ظ

ناکامی آلمان در مقابله با نژادپرستی علیه مسلمانان

  • ناکامی آلمان در مقابله با نژادپرستی علیه مسلمانان

یک نهاد حقوق بشری اعلام کرد که در بحبوحه افزایش حوادث مربوط به تبعیض و نفرت‌پراکنی، دولت آلمان در محافظت از مسلمانان نسبت به این مسائل کوتاهی می‌کند.



 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، دیده بان حقوق بشر اعلام کرد که در بحبوحه افزایش حوادث مربوط به تبعیض و نفرت‌پراکنی، دولت آلمان در محافظت از مسلمانان نسبت به این مسائل کوتاهی می‌کند. به گفته این انجمن، فقدان یک تعریف کاربردی از نژادپرستی علیه مسلمان و فقدان اطلاعات رسمی در مورد حوادثی که رخ می دهد و سرمایه گذاری در حمایت نهادی از قربانیان حملات نژادپرستانه از جمله موانع پاسخگویی موثر است.
 

«آلماز تفرا» کارشناس دیده‌بان حقوق بشر تاکید کرد که دولت آلمان باید رویکرد خود را برای مقابله با نژادپرستی علیه مسلمانان تغییر دهد و باید از گزارش و ردیابی بهتر جنایات ناشی از نفرت‌پراکنی علیه مسلمانان اطمینان حاصل کند.
 

«آلماز تفرا» پژوهشگر دیده‌بان حقوق بشر در زمینه نژاپرستی در اروپا در این باره گفت: «ناکامی دولت آلمان در محافظت از مسلمانان در برابر نفرت‌پراکنی و تبعیض نژادی به این دلیل است که آنها درک نمی‌کنند مسلمانان می‌توانند چنین مسائلی را تجربه کنند. بدون درک روشنی از نژادپرستی و نفرت‌پراکنی علیه مسلمانان در آلمان و ارائه داده‌های قوی در این خصوص، پاسخ از سوی مقامات آلمان بی‌اثر خواهد بود.»
 

طبق داده‌های رسمی، پلیس آلمان از اکتبر ۲۰۲۳ تا ژانویه ۲۰۲۴، ۶۸۶ مورد نفرات‌پراکنی و حملات مربوط به اسلام‌هراسی ثبت کرده است؛ از جمله این موارد می‌توان به نامه‌های تهدیدآمیز، خشونت‌های کلامی و فیزیکی، تخریب ‌و آسیب به اماکن و اموال عمومی اشاره کرد. این موارد در سال 2022، 610 مورد بوده است.
 

در اواسط ژانویه 2024، وزارت کشور آلمان به دیده بان حقوق بشر گفته که هنوز نمی تواند اطلاعاتی را برای بازه زمانی اکتبر و دسامبر ارائه دهد. اما گروه های جامعه مدنی آلمان هشدار داده اند که به دنبال آغاز درگیری ها در سرزمین های اشغالی از ماه اکتبر، حوادث ضد مسلمانان افزاش یافته است. در 30 نوامبر 2023، ریم آلابالی رادوان، کمیسر فدرال ضد نژادپرستی آلمان، اولین نفری بود که درباره افزایش چنین جرائمی ابراز نگرانی کرد.
 

ریما هانانو، رئیس اتحاد علیه اسلام‌هراسی و نفرت ضد مسلمانان (CLAIM) که یک شبکه آلمانی از سازمان‌های غیردولتی است، به دیده‌بان حقوق بشر گفت که سال 2023 رکورد جدیدی را برای حوادث ضد مسلمانان رقم زد. به گفته این انجمن، در ماه نوامبر، اتحاد به طور متوسط ​​روزانه سه حادثه ضد مسلمانان را ثبت کرد. تنها در یک پرونده، مردی که تصور می شد مسلمان است، هنگام خروج از اتوبوس عمومی "تروریست" خوانده شد، مورد حمله قرار گرفت و به دلیل جراحات وارده در بیمارستان بستری شد.
 

در حالی که گروه‌های جامعه مدنی مانند اتحاد علیه اسلام‌هراسی و نفرت ضد مسلمانان، داده‌های مربوط به چنین حوادثی را جمع‌آوری می‌کنند، دولت آلمان هنوز زیرساختی را ایجاد نکرده که برای نظارت و جمع‌آوری داده‌ها در سراسر آلمان، شاخص‌های روشنی ارائه کند و دانش و ابزار لازم برای مقابله با این مشک را در اختیار مقامات مسئول قرار دهد.
 

به گفته دیده بان حقوق بشر، سیستم جرایم ناشی از نفرت دولت آلمان از سال 2017، حوادث ناشی از نفرت علیه مسلمانان را، تحت عنوان انگیزه‌های «ضد اسلامی» طبقه‌بندی کرده است. این دسته بندی موجب می شود که تعصب نسبت به مسلمان، به هویت دینی اشان مرتبط دانسته شود و نفرت پراکنی اشان مرتبط به قومیتشان بی ارتباط تصور شود.
 

یک پژوهش سه ساله دولت آلمان  در مورد وضعیت دشمنی نسبت به مسلمانان در این کشور، که در ژوئن 2023 منتشر شد، اذعان کرد که احساسات ضد مسلمانان در آلمان گسترده است و توصیه می کند برلین نباید نفرت ضد مسلمانان را از نژادپرستی جدا کند بلکه می بایست ارتباط آنها را به رسمیت بشناسد. یکی از نویسندگان این پژوهش می گوید وزارت کشور آلمان نه با کارشناسانی که گزارش را تهیه کرده‌اند، همکاری کرده و نه توصیه‌های آنها را انجام داده است.
 

در سال 2017، در مصاحبه های پژوهش  درباره تبعیض ضد مسلمانان توسط آژانس حقوق اساسی اتحادیه اروپا در 15 کشور عضو اتحادیه اروپا از جمله آلمان، 1 نفر از هر 10 نفر گفتند که آخرین اقدام علیه خود را گزارش کرده اند. آنهایی که گزارش ندادند احساس کردند که " با گزارش کردن، هیچ اتفاقی رخ نمی دهد و تغییری صورت نمی گیرد." 81 درصد از کسانی که حوادث را گزارش کردند، گفتند که "از نحوه رسیدگی پلیس به این موضوع ناراضی هستند".
 

خشونت علیه مسلمانان در آلمان که یکی از بیشترین جمعیت مسلمانان در اروپا را دارد، نه پدیده جدیدی است و نه در خلاء رشد کرده است. در سال 2020، یک فرد افراطی و نژادپرست در هانائو، 9 نفر را که عمدتاً دارای پیشینه مسلمان بودند، کشت.
 

کمیسیون اروپا علیه نژادپرستی و عدم تحمل (ECRI) در توصیه نامه شماره 5 سیاست خود در مورد پیشگیری و مبارزه با نژادپرستی و تبعیض علیه مسلمانان، بر ایجاد ساختارهای نظارتی مستقل و ایجاد ظرفیت قوی توسط مقامات برای مبارزه با نژادپرستی علیه مسلمانان و تقویت شناسایی و ثبت چنین حوادثی تاکید دارد.
 

کنوانسیون بین المللی رفع هر گونه تبعیض نژادی، دولت آلمان را موظف به حمایت از جوامع مسلمان می کند. کمیته نظارت بر رعایت این کنوانسیون در بررسی سال 2023 خود از آلمان، وظیفه آلمان را برای بررسی مؤثر، محاکمه و مجازات همه رویدادهای نفرت پراکنی نژادپرستانه یادآور شده است.
 

تفرا در پایان خاطر نشان کرد: «جوامع مسلمان در آلمان یک گروه مذهبی یکپارچه نیستند، بلکه گروهی با قومیت‌های گوناگونی هستند که نفرت و تبعیض را تجربه می‌کنند و نمی‌توان این موضوع را به عقاید دینی اشان مرتبط دانست. آلمان باید برای حفاظت از مسلمانان و سایر جوامع اقلیت در آلمان سرمایه گذاری کند، زیرا این سرمایه گذاری برای حفاظت از کل جامعه آلمان است.»


 

ارسال نظر: