X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403
تعداد بازدید خبر : 28
تاریخ ثبت : پنجشنبه, 20 اردیبهشت,1403 | 01:53 ب.ظ
تاریخ انتشار : پنجشنبه, 20 اردیبهشت,1403 | 10:24 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 27 خرداد,1403 | 09:43 ق.ظ

خلبان سیاه‌پوست آمریکایی قربانی نژادپرستی سیستماتیک در ایالات متحده

  • خلبان سیاه‌پوست آمریکایی قربانی نژادپرستی سیستماتیک در ایالات متحده
یک خلبان سیاه‌پوست آمریکایی قربانی نژادپرستی سیستماتیک در این کشور شد.
به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، راجر فورتسون، خلبان ارشد سیاه‌پوست ارتش این کشور، در پی ورود پلیس ایالت فلوریدا آمریکا به خانه وی به قتل رسید.

پس از آنکه افسران پلیس فلوریدا با حمله به خانه فورتسون ۲۳ ساله، وی را به قتل رساند، این حمله را یک حمله اشتباه نامید.

وکیل خانواده فورتسون، خلبان ارشد سیاه‌پوست آمریکایی، به خبرنگار روزنامه گاردین در این خصوص گفت: افسران پلیس پس از دریافت یک تماس درباره درگیری، به واحد فورتسون در مجتمع آپارتمانی حمله کرده و این خلبان سیاه‌پوست را که در خانه تنها بود، به قتل رساندند.

بنا به گفته بن کرامپ، فورتسون در حالی هدف تیراندازی قرار گرفت که در حال مکالمه تلفنی بود و پس از باز کردن در و نبودن کسی پشت در، به سراغ اسلحه قانونی خود رفت؛ در این لحظه افسران پلیس به خانه او یورش بردند و شش گلوله به فورتسون شلیک کردند.

کرامپ خواستار شفافیت و انجام تحقیقات درباره حادثه منجر به مرگ فورتسون شد.

وکیل خانواده فورتسون همچنین از پلیس خواستند تا ویدیوی ضبط شده توسط دوربین‌های بدنه افسران پلیس را به وی و خانواده‌اش نشان دهند تا آن‌ها بدانند که در لحظات منتهی به قتل چه اتفاقی افتاده است.

بن کرامپ یک وکیل شناخته‌شده آمریکایی در ایالت فلوریدا است که تاکنون در چند پرونده تیراندازی افسران پلیس به افراد سیاه‌پوست از جمله احمد آربری، تایری نیکولز، برونا تیلور و جورج فلوید مشارکت داشته است.

تبعیض نژادی سیستماتیک در آمریکا سبب شده تا عملکرد پلیس این کشور تحت تاثیر نژادپرستی قرار گیرد و بارها بی آنکه تحقیقاتی به عمل آورده باشند به سیاه‌پوستان حمله کنند و آنها را به قتل برسانند.

ارسال نظر: