X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 23 اردیبهشت 1403
تعداد بازدید خبر : 35
تاریخ ثبت : یکشنبه, 23 اردیبهشت,1403 | 06:27 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 23 اردیبهشت,1403 | 06:08 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 27 خرداد,1403 | 09:59 ق.ظ

زارعی: رای مثبت مجمع عمومی بیانگر شکست رژیم صهیونیستی در افکار عمومی جهان است

  • زارعی: رای مثبت مجمع عمومی بیانگر شکست رژیم صهیونیستی در افکار عمومی جهان است

کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه رای مثبت مجمع عمومی به پیش نویس قطعنامه عضویت کامل فلسطین در این مجمع هر چند الزام آور نیست، گفت: این اقدام بیانگر شکست رژیم صهیونیستی در افکار عمومی جهان است.
 

اصغر زارعی، کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با سایت ستاد حقوق بشر در خصوص موافقت مجمع عمومی سازمان ملل با عضویت کامل فلسطین در این مجمع، اظهار کرد: موضوع رای گیری و صدور مجمع عمومی سازمان ملل برای عضویت فلسطین که با 143 رای موافق، 9 رای منفی و 23 رای ممتنع تصویب شد، حرکتی بود که نشان داد جامعه جهانی با عضویت دولتی به اسم فلسطین در سازمان ملل موافقت دارد و این کشور را به رسمیت می‌شناسد.

وی با اشاره به اینکه قطعنامه‌های مجمع سازمان ملل الزام آور نیست، عنوان کرد: فرآیند عضویت اعضای جدید در سازمان ملل متحد، ابتدا باید در شورای امنیت تصویب شود که متاسفانه ما دیدیم تا کنون چندبار ایالات متحده آمریکا، قطعنامه عضویت فلسطین را وتو کرد و نشان داده تمام قد از جنایات رژیم صهیونیستی دفاع می‌کند و اجازه نداده تا کنون موضوع به رسمیت شناخته شدن دولت فلسطین به عنوان یکی از اعضای سازمان ملل اتفاق افتد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل در ادامه گفت: حرکتی که پس از طوفان الاقصی شکل گرفت و جنایاتی که رژیم جعلی صهیونیستی بر علیه مردم فلسطین طی 75 سال گذشته اعمال کرده بود را به طور کامل به نمایش گذاشت و نقاب از چهره رژیم صهیونیستی برداشت.

زارعی افزود: امروز به گونه ای شده که جان کربی، هماهنگ کننده سیاست خارجی و سخنگوی دولت آمریکا اعلام کرده به جمع بندی رسیدند که رژیم صهیونیستی قوانین جنگ و حقوق ملت فلسطین را نقض و از خطوط قرمز عبور کرده است.

وی در ادامه تصریح کرد: این اعتراف به نوعی نشان می‌دهد که رژیم جعلی صهیونیستی به هیچ یک از میثاق‌ها، پیمان‌ها و قوانین بین‌المللی پایبند نبوده و حجم جنایاتی که در این 8 ماهه رخ داد به گونه‌ای است که باعث شده یک گفتمان بسیار وسیعی در بین ملت‌های اروپایی و آمریکایی در حمایت از مردم فلسطین و غزه شکل گیرد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به حضور گسترده دانشگاهیان آمریکایی و به تبع آن دانشگاهیان اروپایی در حمایت از مردم غزه، عنوان کرد: امروز در بسیاری از دانشگاه‌های آمریکا و اروپا دانشجویان، اساتید و اعضای هیات علمی از مردم غزه حمایت می‌کنند و بر علیه رژیم صهیونیستی شعار می‌دهند و از دولتمردان خود می‌خواهند حمایت خود را از رژیم صهیونیستی قطع کنند.

زارعی در ادامه گفت: مردم آمریکا و اروپا خواستار آزادی و تشکیل دولت فلسطین هستند و برخی کشورهای اروپا مانند اسپانیا و ایرلند رسما اعلام کردند در آینده بسیار نزدیک دولت فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت؛ برخی دولتهای دیگر هم مانند کلمبیا و ونزوئلا هم روابط دیپلماتیک خود را با رژیم صهیونیستی قطع کردند و در حال حاضر این رژیم در محاصره کامل سیاسی و اقتصادی قرار گرفته است.

وی در پایان با بیان اینکه در 8 ماه گذشته، 143 خبرنگار به شهادت رسیدند و این عدد در طول تاریخ جنگ های بشر بی سابقه بوده است، گفت: این نوع جنایات رژیم صهیونیستی مرزی ندارد و حتی دیدیم به آشپزخانه مرکزی که یک نهاد وابسته به سازمان ملل است حمله شد و این نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی به چیزی به عنوان حقوق بشر و حقوق انسان قائل نیستند.



 

ارسال نظر: