X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403
تعداد بازدید خبر : 28
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 26 اردیبهشت,1403 | 05:59 ب.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 26 اردیبهشت,1403 | 10:26 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 27 خرداد,1403 | 09:15 ق.ظ

توضیحات سخنگوی قوه قضائیه درباره آخرین اقدامات درباره پرونده بیماران پروانه ای

  • توضیحات سخنگوی قوه قضائیه درباره آخرین اقدامات درباره پرونده بیماران پروانه ای

نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه با حضور جمعی از خبرنگاران برگزار شد.

 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، اصغر جهانگیر، سخنگوی قوه قضاییه امروز چهارشنبه (۲۶ اردیبهشت‌ماه) در دومین نشست خبری خود به‌عنوان سخنگوی قوه قضاییه گفت: در هفته‌های گذشته دادگاه رسیدگی به اتهامات منافقین را داشتیم، گروهکی که قبل از پیروزی انقلاب دست به خیانت و ترور علیه فرزندان مسلمان این مرز و بوم زد؛ دستگاه قضایی اگرچه با تاخیر به آن ورود پیدا کرد و باید همان دهه ۶۰ ورود پیدا می‌کرد، ولی باز به جنایات آن‌ها پرداخته شد.مباحث دادگاه باید پیگیری و تبیین شود چراکه این جریان انحرافی با سوءاستفاده از احساسات پاک جوانان این مرز و بوم توانست جنایت‌های بی‌شماری را در داخل و خارج از کشور انجام دهد و همگی باید تلاش کنیم با افشای این جنایات اجازه ندهیم اینروش‌ها تکرار شود و جوانان در دام‌های عنکبوتی چنین گروهک‌هایی بیفتند. روزی به بهانه مبارزه با امپریالیسم کارشان را شروع کردند، اما رفته رفته به نوکران استکبار جهانی و امپریالیسم تبدیل شدند.

 آخرین اقدامات در پرونده بیماران پروانه‌ای

جهانگیر در پاسخ به سوالی در مورد آخرین اقدامات در پرونده مربوط به بیماران پروانه‌ای با اشاره به تحریم‌های ظالمانه و یک‌جانبه دولت مستکبر آمریکا و برخی از دولت‌های اروپایی علی‌رغم ادعا‌هایی که به‌عنوان حمایت از مردم دارند، گفت: این دولت‌ها علاوه بر اینکه آحاد ملت را تحت‌فشار قرار داده‌اند، برای بیماران خاص به ویژه بیماران صعب‌العلاج نیز گرفتاری‌های زیادی را ایجاد کرده‌اند. آمریکا با استفاده ابزاری از دارو و تجهیزات خاص بیماران، به‌صورت مزورانه کودکان، جوانان، زنان و مبتلایان به بیماری‌های خاص را با رنج بیشتری روبه‌رو کرده و آنان را از دسترسی به دارو که حق طبیعی آنهاست محروم کرده است.
 

سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه برخی از خانواده‌ها به دلیل عدم دریافت دارو‌های لازم با گرفتاری و از دست دادن جان عزیزانشان روبه‌رو می‌شوند، گفت: دستگاه قضایی به‌عنوان وظیفه حاکمیتی و ذاتی خود در جهت احقاق حقوق بیماران هم در داخل و هم در داخل از کشور در حال انجام اقداماتی است.
 

سخنگوی قوه قضاییه به دادگاه حقوقی شکایت بیماران مبتلا به تالاسمی و بیماران موسوم به پروانه‌ای اشاره کرد و گفت: این دادگاه‌ شکایات این بیماران را در دستورکار قرار داده و در حال برگزاری است. معاونت بین‌الملل و ستاد حقوق بشر با همکاری تنگاتنگی که با وزارت امور خارجه و معاونت حقوقی ریاست جمهوری داشته، تلاش می‌کنند که از طریق طرح موضوع در مراجع بین المللی بتوانند نسبت به احقاق حقوق بیماران اقدامات بین‌المللی را داشته باشند. از این رو این موضوع در دستور کار قوه قضاییه و دولت قرار دارد که نتایج آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.
 

جهانگیر در پایان گفت: به خبرنگاران به‌عنوان چشمان بینای مردم و افراد واسط بین مردم و حاکمیت که می‌توانند مشکلات مردم را به درستی احصا کنند، در اجرای سند تحول قضایی نیاز داریم. نیاز است خبرنگاران اشکالاتی که در اجرای سند وجود دارد را به عنوان ناظران به ما منعکس کنند. 

 

ارسال نظر: