X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 09 تیر 1403
تعداد بازدید خبر : 40
تاریخ ثبت : شنبه, 09 تیر,1403 | 09:40 ق.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 09 تیر,1403 | 09:30 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 09 تیر,1403 | 09:40 ق.ظ

بیش از ۲۷ هزار بمب و موشک آمریکایی در خدمت رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه

  • بیش از ۲۷ هزار بمب و موشک آمریکایی در خدمت رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه

در حالی که مقامات آمریکایی جدول زمانی برای ارسال این محموله‌ها اعلام نمی‌کنند، اما با وجود درخواست‌های بین‌المللی برای محدود کردن صادرات تسلیحات به رژیم اسرائیل، هیچ کاهش قابل توجهی در حمایت نظامی آمریکا از متحد دیرینه‌اش وجود نداشته است.

 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، دو مقام آمریکایی مطلع در مورد فهرست به روز شده محموله‌های تسلیحاتی صادراتی آمریکا می‌گویند دولت آمریکا پس از 7 اکتبر، تعداد زیادی مهمات، از جمله بیش از ده هزار بمب دو هزار پوندی بسیار مخرب و هزاران موشک هلفایر را به رژیم صهیونیستی ارسال کرده است.
 

بر اساس گزارش رویترز، واشنگتن حداقل 14 هزار بمب دو هزار پوندی MK-84، 6500 بمب 500 پوندی، سه هزار موشک هدایت شونده دقیق هوا به زمین هلفایر، هزار بمب سنگرشکن، 2 هزار و ششصد بمب با قطر کوچک و سایر مهمات را به در اختیار رژیم صهیونیستی قرار داده است.
 

این خبرگزاری نوشت: «در حالی که مقامات آمریکایی جدول زمانی برای ارسال این محموله‌ها اعلام نمی‌کنند، اما با وجود درخواست‌های بین‌المللی برای محدود کردن صادرات تسلیحات به رژیم اسرائیل، هیچ کاهش قابل توجهی در حمایت نظامی آمریکا از متحد دیرینه‌اش وجود نداشته است.»
 

کارشناسان می‌گویند محتویات این محموله‌ها دقیقا همان چیزی است که رژیم صهیونیستی برای تکمیل منابع مورد نیاز خود در هشت ماه حمله شدید در غزه، نیاز داشته است. تام کاراکو، کارشناس تسلیحاتی در مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی، به رویترز گفت: «این فهرست به وضوح نشان دهنده سطح قابل توجهی از حمایت آمریکا از (رژیم) اسرائیل است.»
 

به گفته رویترز، گزارش تسلیحات صادر شده که پیشتر گزارش نشده بود، به روزترین و گسترده‌ترین آمار مهمات ارسال شده به (رژیم) اسرائیل از زمان آغاز جنگ غزه است.




 

ارسال نظر: