X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 20 تیر 1403
تعداد بازدید خبر : 97
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 20 تیر,1403 | 12:31 ب.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 20 تیر,1403 | 10:22 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 24 تیر,1403 | 11:58 ق.ظ

هشدار کارشناسان سازمان ملل درباره فراگیری قحطی در سراسر نوار غزه

  • هشدار کارشناسان سازمان ملل درباره فراگیری قحطی در سراسر نوار غزه

کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل با اشاره به اوضاع اسف‌بار غزه هشدار دادند که قحطی و گرسنگی سرتاسر نوار غزه را فراگرفته است.



 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، مرگ چندین کودک دیگر بر اثر سوء تغذیه در نوار غزه نشان می‌دهد که قحطی در سراسر این منطقه محاصره شده از اراضی فلسطینی گسترش یافته است.
 

گروهی از کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل درباره شرایط بد تغذیه و قحطی در نوار غزه هشدار دادند.
 

بنا بر اعلام وزارت بهداشت غزه، دست کم ۳۳ کودک دیگر به تازگی بر اثر سوءتغذیه در مناطق شمالی غزه جان باخته‌اند. این مناطق تا همین اواخر، بیشترین خسارت را از حملات نظامی ارتش اسرائیل پس از ۷ اکتبر، متحمل شده‌اند.

 

این در حالیست که از اوایل ماه مه، جنگ به جنوب غزه گسترش یافته و رساندن کمک‌های بشردوستانه به این منطقه با محدودیت‌هایی از سوی رژیم اسرائیل مواجه شده است. 
 

گروهی متشکل از ۱۱ کارشناس حقوق بشر سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای به مرگ سه کودک ۱۳ و ۹ ساله و نیز ۶ ماهه که بر اثر سوء تغذیه در منطقه جنوبی خان یونس و منطقه مرکزی دیر البلح اشاره کردند و هشدار دادند که با مرگ این کودکان بر اثر گرسنگی و سوءتغذیه که به رغم درمان‌های پزشکی در مرکز غزه روی داده، شکی نیست که قحطی از شمال غزه به مرکز و جنوب این منطقه نیز گسترش پیدا کرده است.
 

آنها همچنین تاکید کردند که کمپین قحطی رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین نوعی نسل‌کشی است و این امر باعث وقوع قحطی شده است.
 

کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل تصریح کردند: ما از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم که ارسال کمک‌های زمینی به غزه و لغو محاصره از سوی اسرائیل را در اولویت قرار دهد.
 

آنها در پایان هشدار دادند: قحطی و گرسنگی سرتاسر نوار غزه را فراگرفته است.

 رژیم صهیونیستی نوار غزه را به محاصره خود درآورده و مانع از ورود کمک‌های بشردوستانه به این منطقه شده است و شرایط معیشتی را در این منطقه بسیار سخت کرده و موجب شیوع انواع بیماری‌ها، از جمله بیماری‌های مسری شده است.


 

 

ارسال نظر: