X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 15 خرداد 1403
تعداد بازدید خبر : 9
تاریخ ثبت : شنبه, 10 شهریور,1403 | 03:41 ب.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 15 خرداد,1403 | 03:19 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 10 شهریور,1403 | 03:48 ب.ظ

انتشار چهارمین دو هفته‌ نامه الکترونیکی «حقوق بشر در ایران و جهان»

  • انتشار چهارمین دو هفته‌ نامه الکترونیکی «حقوق بشر در ایران و جهان»

ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران چهارمین دوهفته نامه «حقوق بشر در ایران و جهان» را به صورت الکترونیکی منتشر کرد.
 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، در شماره چهارم این دو هفته نامه اهم رویدادهای حقوق بشری داخلی و خارجی رخ داده در خرداد ماه 1403، مننتشر گردیده است.
 

در بخش اخبار داخلی دیدار دبیر ستاد حقوق بشر با فرزند حمید نوری، دیدار با سفیر نروژ، تاکید بر پیگیری جنایاتی مانند تروریسم و تحریم از طریق سازمان همکاری شانگهای و توسعه و تقویت همکاری‌های حقوقی و قضایی از طریق کشورهای عضو این سازمان و نشست بین‌المللی در تهران با موضوع بررسی ابعاد حقوقی جنایت‌های رژیم صهیونیستی و حامیان آن در غزه، مورد توجه قرار گرفته است.
 

بخشی از این دوهفته نامه به مناسبت های حقوق بشری هفته اختصاص یافته است. 
 

روز جهانی والدین، روز جهانی کودکان معصوم قربانی خشونت ، روز جهانی محیط زیست، روز جهانی غذای سالم، روز جهانی علیه کار کودک و روز جهانی اهدای خون، از جمله مناسبت های ذکر شده در این شماره است.
 

در بخش اخبار خارجی نیز هشدار مقام سازمان ملل درباره قحطی و ناامنی غذایی در غزه، آواره شدن 800 هزار فلسطینی در رفح، درخواست دادستان دیوان کیفری بین‌المللی برای بازداشت نتانیاهو و گالانت، واکنش گزارشگران سازمان ملل به شب خونین در رفح، نگرانی جدی کارشناسان سازمان ملل در مورد بازداشت بومیان و آفریقایی‌تبارها در کانادا، واکنش گزارشگر ویژه به شکنجه فلسطنیان دربند رژیم صهیونیستی و درخواست از کشورها برای تحریم رژیم صهیونیستی، از مهمترین اخبار حقوق بشری خارجی منتشر شده در این دوهفته نامه است.
 

متن کامل چهارمین دوهفته نامه حقوق بشر در ایران و جهان را اینجا بخوانید.

 

 

ارسال نظر: