X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 13 شهریور 1403
تعداد بازدید خبر : 44
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 13 شهریور,1403 | 10:32 ق.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 13 شهریور,1403 | 08:14 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 13 شهریور,1403 | 10:34 ق.ظ

هشدار مقام های سازمان ملل درباره ویرانی عظیم در غزه و گسترش آن به کرانه باختری

  • هشدار مقام های سازمان ملل درباره ویرانی عظیم در غزه و گسترش آن به کرانه باختری

گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور فلسطین نسبت به تکرار فاجعه نسل کشی غزه در کرانه باختری هشدار داد.

 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، فرانچسکا آلبانیز،گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور فلسطین ضمن ابراز نگرانی از نسل کشی که اسرائیلی‌ها در غزه در حال ارتکاب آن هستند، اظهار داشت: احتمال گسترش دامنه جنایت های رژیم اسرائیل و ویرانی های گسترده به سراسر کرانه باختری وجود دارد.
 

بر اساس گزارش رسانه های فلسطینی، وی تاکید کرد که رژیم آپارتاید صهیونیست‌ها که به شکل وحشیانه علیه فلسطینی‌ها در غزه و کرانه باختری مرتکب جنایت می شوند، هدفش تصفیه نژادی فلسطینیان به شکل گسترده و تمامیت خواهی است.
 

این مقام سازمان ملل تصریح کرد: معافیت رژیم اسرائیل از مجازات نزد محاکم بین المللی موجب شده است تا آنها از سالیان متمادی تاکنون به تصفیه نژادی فلسطینیان در سرزمین‌های اشغالی اقدام کنند.
 

آلبانیز در ادامه از جامعه جهانی خواست که هر آنچه در توان خود دارند برای جلوگیری از گسترش شهرک نشینی غیرقانونی صهیونیست‌ها در کرانه باختری و تکرار خطر نسل کشی مشابه با غزه در حق آنان اقدام کنند.
 

در همین حال، تور وینسلند، هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل متحد در روند صلح خاورمیانه نیز هشدار داد: مقیاس ویرانی در نوار غزه بسیار زیاد و عظیم است و نیازهای بشردوستانه و درخواست کمک در حال افزایش است و غیرنظامیان همچنان بار سنگین این درگیری را تحمل می‌کنند.
 

طبق گزارش الجزیره، وی با اشاره به سفرش به نوار غزه بیان کرد: با روسای آژانس‌ها و کارکنان سازمان ملل که در شرایط بسیار سخت تلاش خستگی‌ناپذیری دارند، دیدار کردم؛ تعهد و شجاعت آن‌ها در ارائه حمایت‌های حیاتی به کسانی که در این منطقه به این کمک‌ها نیاز دارند واقعاً ستودنی است.
 

وی با اشاره به اینکه از مرکز واکسیناسیون فلج اطفال نیز بازدید کرده است، افزود: ظهور مجدد فلج اطفال تهدید دیگری برای کودکان در نوار غزه است. هر روز که می‌گذرد جان افراد بیشتری به خطر می‌افتد و به همین دلیل ما بار دیگر خواستار آتش‌بس فوری بشردوستانه هستیم.

از سوی دیگر وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که در جریان تزریق واکسن فلج اطفال، حدود ۱۵۹ هزار کودک در مرکز این باریکه واکسن فلج اطفال را دریافت کردند.
 

سازمان جهانی بهداشت پس از کشف شواهدی از ویروس مسری فلج اطفال در سیستم آب و فاضلاب نوار غزه، بیش از یک میلیون دوز واکسن فلج اطفال را به غزه ارسال کرد.

 

ارسال نظر: