X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 19 شهریور 1403
تعداد بازدید خبر : 52
تاریخ ثبت : دوشنبه, 19 شهریور,1403 | 02:28 ب.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 19 شهریور,1403 | 01:30 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 19 شهریور,1403 | 02:28 ب.ظ

حقوق بشر سازمان ملل خواستار اقدام فوری کشورها علیه اشغالگری رژیم صهیونیستی شد

  • حقوق بشر سازمان ملل خواستار اقدام فوری کشورها علیه اشغالگری رژیم صهیونیستی شد

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در آستانه یک سالگی جنگ در غزه، پایان این درگیری را یک اولویت فوری دانست و خواستار اقدام کشورها علیه اشغالگری اسرائیل شد.


 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، ولکر تورک، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در سخنرانی خود در شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو خطاب به کشورها خواست در واکنش به «بی اعتنایی آشکار اسرائیل» به قوانین بین المللی در سرزمین های اشغالی فلسطین وارد عمل شوند.
 

وی تصریح کرد: پایان دادن به جنگ در غزه و ممانعت از نزاع منطقه‌ای یک اولویت مطلق و فوری است و کشورها نباید نقض آشکار قوانین بین‌المللی از سوی اسرائیل را نادیده بگیرند.
 

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد افزود: کشورها نباید و نمی‌توانند بی‌توجهی آشکار به قوانین بین‌المللی، از جمله تصمیمات الزام‌آور شورای امنیت سازمان ملل متحد و دستورات دیوان بین‌المللی دادگستری را، نه حالا و نه در هیچ موقعیت دیگری از سوی تل‌آویو بپذیرند.
 

وی با استناد به نظری که دیوان عالی سازمان ملل در ماه ژوئیه منتشر کرد، اشغالگری رژیم صهیونیستی را در فلسطین غیرقانونی خواند و گفت این وضعیت باید «به طور جامع رسیدگی شود.

 

طبق گزارش الجزیره، رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر جنگی ویرانگر را علیه نوار غزه به راه انداخت که منجر به شهادت و زخمی شدن ده‌ها هزار فلسطینی شده است. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنان با پافشاری بر خواسته‌های خود مانع آتش‌بس می‌شود.

 

ارسال نظر: