X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 27 شهریور 1403
تعداد بازدید خبر : 50
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 27 شهریور,1403 | 09:27 ق.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 27 شهریور,1403 | 09:18 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 27 شهریور,1403 | 09:46 ق.ظ

اخراج پناه‌جویان به سبک سوئدی

  • اخراج پناه‌جویان به سبک سوئدی

سوئد برای خلاص شدن از مهاجران به کسانی که این کشور را ترک کنند پاداش نقدی می‌پردازد.
 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، در راستای اقدامات کشورهای اروپایی برای مهاجرستیزی، این بار سوئد اعلام کرده حاضر است به پناهجویانی که حاضر به ترک این کشور باشند، پاداش نقدی چشمگیری پرداخت کند.
 

این کشور اسکاندیناوی اعلام کرده است که مبلغ پرداختی برای هر بزرگسال را از ۱۰ هزار کرون (معادل ۸۸۰ یورو) به ۳۵۰ هزار کرون (۳۰۹۵۰ یورو) می‌رساند. این در حالیست که بسیاری تصور دارند سوئد، سیاست آغوش باز در قبال مهاجران و به خصوص جنگ‌زدگان دارد، اما اقدامات اخیر استکهلم حاکی از تجدید نظر در سیاست‌های مهاجرتی و اتخاذ مواضع سخت‌گیرانه‌تر در این خصوص است.
 

گزارش‌ها حاکی از آن است که در سال گذشته، حدود ۷۰ نفر برای این کمک هزینه درخواست دادند که در نهایت تنها یک نفر آن را دریافت کرد. سال گذشته، ۱۶ هزار مهاجر از آفریقا، خاورمیانه و آسیای مرکزی به دلیل شرایط سخت زندگی و کار در سوئد، به طور داوطلبانه این کشور را بدون کمک هزینه ترک کردند.
 

«مارتین نایمن»، مشاور حقوقی «مدافعان حقوق مدنی»، که یک سازمان حقوق بشری مستقر در استکهلم است، به نیویورک تایمز گفت که سیاست‌های سخت‌گیرانه‌تر مهاجرت و پناهندگی سوئد، محیطی از عدم اطمینان را برای مهاجران ایجاد می‌کند که به سخت‌تر شدن یافتن کار رسمی و آسیب‌پذیرتر شدن در برابر جرم منجر می‌شود.

وی افزود: «پیام سیاست‌های دولت این است که مهاجران نباید به سوئد بیایند.»

 

کارشناسان تردید دارند که بالا بردن مبلغ بتواند بتواند افراد بیشتری را برای بازگشت وسوسه کند، چرا که بسیاری از پناهندگانی که به سوئد می‌آیند از سوریه، افغانستان و سایر کشورهای جنگ‌زده گریخته‌اند.


 

ارسال نظر: