X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 28 شهریور 1403
تعداد بازدید خبر : 34
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 28 شهریور,1403 | 10:48 ق.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 28 شهریور,1403 | 10:43 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 28 شهریور,1403 | 10:48 ق.ظ

۱۲ ماه محکومیت برای نوجوان انگلیسی به خاطر پرتاب سنگ به پلیس

  • ۱۲ ماه محکومیت برای نوجوان انگلیسی به خاطر پرتاب سنگ به پلیس

نوجوان 12 ساله انگلیسی به اتهام پرتاب دو سنگ به افسران پلیس به ۱۲ ماه بازپروری  و سه ماه ممنوعیت خروج از منزل بعد از ساعت 9 شب محکوم شد.
 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، نوجوان 12 ساله انگلیسی به اتهام پرتاب دو سنگ به افسران پلیس به ۱۲ ماه بازپروری (قرار ارجاع موسوم به referral order) و سه ماه ممنوعیت خروج از منزل بعد از ساعت 9 شب محکوم شد.
 

بر اساس گزارش بی بی سی، این فرد که به دلیل نرسیدن به سن قانونی، نام او در رسانه‌ها ذکر نشده است، اقرار کرده بود که به دلیل «کنجکاوی» وارد جمعیت شده است. اما از نظر قاضی، این امر به منزله اعتراف و پذیرش جرم است.

در پی اعتراضات ماه گذشته در انگلیس، دولت این کشور از دادستان‌ها خواست همه افرادی را که در فضای حقیقی و مجازی در آشوب‌ها نقش داشتند شناسایی و دستگیر کند تا مجازات شوند. دولت انگلیس همزمان از نظام قضایی این کشور خواست با صدور سنگین‌ترین احکام ممکن افرادی را که در آشوب‌های اخیر در این کشور نقش داشتند مجازات کند.
 

بر اساس گزارش رسانه‌های انگلیس تا کنون حدود هزار و پانصد نفر از افرادی که به نوعی در فضای حقیقی و مجازی در اعتراضات ماه گذشته این کشور نقش داشتند شناسایی و دستگیر و بیش از هشتصد نفرشان تفهیم اتهام شده اند. در میان دستگیر شدگان کودکان ۱۱ ساله تا افراد دهه شصت زندگی وجود دارد.

پلیس انگلیس در این رابطه گفت: پیام این دستگیری‌ها این است که هر کس در هر سن در آشوب‌ها نقش داشته باشد شناسایی و دستگیر و برای مجازات روانه دادگاه‌ها خواهد شد. به گفته پلیس انگلیس شناسایی و دستگیری افرادی که در آشوب‌های اخیر در این کشور نقشی داشتند با استفاده از دوربین لباس‌های پلیس، دوربین خیابان‌ها و معابر، دوربین مداربسته اماکن و ساختمان‌ها انجام می‌شود.

 

«هدر توهی»، وکیل مدافع این نوجوان، گفت که این پسر در هیچ شعار نژادپرستانه‌ای دخیل نبوده و خودش را به پلیس تسلیم کرده است.

وی افزود: «نامبرده اقرار کرده که احمقانه عمل کرده و از این بابت نادم است.»


 

ارسال نظر: