X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 03 مهر 1403
تعداد بازدید خبر : 50
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 03 مهر,1403 | 04:05 ب.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 03 مهر,1403 | 01:40 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 03 مهر,1403 | 04:06 ب.ظ

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل خواستار راه‌حل دیپلماتیک در مورد بحران لبنان شد

  • کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل خواستار راه‌حل دیپلماتیک در مورد بحران لبنان شد
کمیسر عالی حقوق بشر و برخی از مقام‌های سازمان ملل درباره پیامدهای بشردوستانه و حقوق بشری حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان هشدار دادند.

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، ولکر تورک، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد خواستار تلاش‌های دیپلماتیک برای رسیدگی به بحران لبنان شد و از همه افراد دارای نفوذ در غرب آسیا خواست تا از تشدید تنش‌ها جلوگیری کنند، زیرا افزایش حمله‌های برون‌مرزی نگرانی‌ها از یک جنگ تمام‌عیار را افزایش داده است.

لبنان که تاکنون جان باختن بیش از ۵۰۰ نفر را بر اثر حمله‌های رژیم صهیونیستی ثبت کرده است، مرگ‌بارترین روز خود در دهه‌های اخیر را تجربه کرد.

بر اساس گزارش رویترز، راوینا شمداسانی، سخنگوی تورک امروز سه شنبه ۳ مهر در یک نشست خبری در ژنو، گفت: تورک از همه کشور‌ها و بازیگران دارای نفوذ در منطقه و فراتر از آن می‌خواهد تا از تشدید بیشتر تنش‌ها جلوگیری کنند و هر کاری که می‌توانند برای اطمینان از احترام کامل به قوانین بین‌المللی انجام دهند.

وی همچنین بیان کرد: روش‌ها و ابزار‌های جنگی که مورد استفاده قرار می‌گیرند، نگرانی‌های بسیار جدی در مورد اینکه آیا این با قوانین بین‌المللی بشردوستانه مطابقت دارد، ایجاد می‌کند.

شمداسانی درباره هشدار رژیم صهیونیستی پیش از حملات به مردم غزه، گفت: اینکه شما هشداری ارسال کرده باشید و به غیرنظامیان بگویید فرار کنند، حمله به آن مناطق را با تاثیر زیاد بر غیرنظامیان، توجیه نمی‌کند.

سخنگوی آژانس پناهندگان سازمان ملل هم درباره حمله‌های اخیر رژیم صهیونیستی به لبنان، تصریح کرد: انتظار می‌رود افراد بیشتری از خانه‌های خود فرار کنند و این آژانس به دنبال شناسایی پناهگاه‌های جدید برای آوارگان در اطراف بیروت و دره بقاع است.

وی گفت: ما ده‌ها هزار نفر از آوارگان را بررسی می‌کنیم، اما انتظار داریم که این ارقام افزایش یابند؛ وضعیت بسیار نگران‌کننده و بسیار آشفته است و ما هر کاری که می‌توانیم برای حمایت از مردم لبنان انجام می‌دهیم.

معاون نماینده یونیسف در لبنان نیز گفت: مدارس در سراسر کشور بسته شده‌اند، زیرا برخی از امکانات به سرپناه تبدیل شده‌اند؛ این باعث می‌شود که بسیاری از کودکان در خانه یا پناهگاه‌ها در ترس کامل باقی بمانند.صد‌ها کودک دیگر یک شبه از مناطق جنوبی خارج شده بودند، برخی از آن‌ها علاوه بر لباسی که پوشیده بودند، هیچ وسیله‌ای نداشتند.

برچسب ها: لبنان, ولکر تورک
ارسال نظر: