X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 13 مهر 1399
تعداد بازدید خبر : 64
تاریخ ثبت : یکشنبه, 13 مهر,1399 | 02:46 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 13 مهر,1399 | 02:44 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 16 مهر,1399 | 05:07 ب.ظ

انتقادات گسترده در شیلی در پی پرت شدن پسر ۱۶ ساله از پل

  • انتقادات گسترده در شیلی در پی پرت شدن پسر ۱۶ ساله از پل
کمتر از یک ماه مانده به انتخابات شیلی برای تغییر قانون اساسی دوران پینوشه، پلیس به صورت خشونت آمیزی اعتراضات و راهپیمایی‌ها در سانتیاگو، پایتخت را سرکوب کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر،  گاردین نوشت: افسران پلیس کارابینروس از گاز اشک آور و آب پرفشار برای متفرق کردن معترضان در محل اعتراضات در "پلازا ایتالیا" استفاده کردند.

تصاویر ویدئویی نشان می‌دهد یک پسر ۱۶ ساله توسط یک افسر پلیس از روی پل آویزان شده و سپس به درون کانال سیمانی کثیف رودخانه ماپوچو سقوط کرده است.

پاول پاولیک جوفره، یکی از معترضان گفت: همزمان با فرار معترضان، شاهد لحظه‌ای بودیم که یک افسر پلیس، در حال دنبال کردن یک پسر است و او را از روی پل پایین انداخت. ما دو نفر را فرستادیم تا به آن پسر کمک کنند و پس از ثابت شدن شرایطش، نیروهای آتش نشان توانستند او را از درون رودخانه بیرون بکشند و به بیمارستان برسانند.

ژنرال انریکه مونراس، سخنگوی پلیس کارابینروس در جریان سخنرانی تلویزیونی درباره این رویداد، مسئولیت‌ نیروها را درباره آنچه که اتفاق افتاد، رد نکرد اما گفت، به عقیده وی این پسر تعادلش را از دست داد و در جریان اعتراضات و راهپیمایی‌ها به پایین پل سقوط کرد.

وی همچنین گفت،‌ نیروهای پلیس هم ویدئوهای خود را دارند که آنها را از این تقصیر مبرا می‌کند؛ این مقام مسئول پلیس نگفت که در این فیلم‌ها چه چیزی نشان داده شده است.

گفته می‌شود، وضعیت این پسر که در کلینیک سانتا ماریا بستری است، ثابت شده است.

در حالیکه این تصاویر در رسانه‌های اجتماعی سانسور شده، پلیس کارابینروس با فشارهای مجدد برای انجام اقدامی مناسب روبرو شده است.

سیاستمداران اپوزیسیون خواستار استعفای ژنرال ماریو روزاس، رئیس پلیس کارابینروس در پی یکسری نقض‌های گسترده حقوق بشر شده‌اند.

از اکتبر ۲۰۱۹، شیلی با موجی از اعتراضات گسترده علیه نابرابری شدید و بی عدالتی سیستماتیک روبرو شده است. سرکوب ادامه‌دار از سوی پلیس هم از سوی جامعه جهانی به شدت محکوم شده است.

دادستان عمومی شیلی گفته که از اکتبر گذشته میلادی، ۸۵۷۵ نقض حقوق بشر از سوی پلیس کارابینروس در جریان سرکوب‌ها ثبت شده و تنها ۱۶ افسر پلیس به واسطه دست داشتن در آنها برکنار شده‌اند.

با وجود یکسری تغییرات در کابینه که باعث شد تا این کشور آمریکای لاتین سه وزیر کشور را از زمان آغاز اعتراضات تغییر دهد، هنوز هم پلیس از حمایت دولت در مقابل موجی از اتهامات بیشمار برخوردار است.

چندین هیات و نمایندگی بین‌المللی از جمله هیاتی اعزامی از سوی میچل پاچله، کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل گزارش‌هایی را درباره نقض‌های گسترده در جریان اعتراضات از جمله شکنجه و سوءاستفاده‌های جنسی دریافت کرده است.

اما سباستین پینه‌را، رئیس جمهوری شیلی از سخنرانی دو هفته گذشته خود در مجمع عمومی سازمان ملل استفاده کرد و خواستار رعایت ارزش‌هایی نظیر رعایت حقوق بشر و تقویت آن در سراسر جهان شد.

همه‌پرسی تغییر قانون اساسی شیلی ۲۵ اکتبر برگزار می‌شود. در پی رسوایی‌های اخیر پلیس در کارابینروس، درخواست‌هایی در رسانه‌های اجتماعی با هدف اعتراضات بیشر در روزهای آتی منتشر شده است.

برچسب ها:
ارسال نظر: