X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 20 آذر 1397
تعداد بازدید خبر : 39
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 20 آذر,1397 | 12:24 ب.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 20 آذر,1397 | 12:24 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 20 آذر,1397 | 12:24 ب.ظ

تطمیع جمهوریخواهان آمریکا و سکوت در قبال جنایت رژیم سعودی

  • تطمیع جمهوریخواهان آمریکا و سکوت در قبال جنایت رژیم سعودی
جمهوریخواهان امریکا

تارنمای آمریکایی «لوبلاگ» نوشت: جمهوریخواهان مجلس نمایندگان آمریکا با دریافت پول های هنگفت از لابی های سعودی، مانع مجازات و اقدامات کنگره نسبت به فعالیت های تهاجمی و بی پروای عربستان می شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر'الی کلیفتون' از خبرنگاران حوزه سیاست خارجی آمریکا در یادداشتی افزود: ماه گذشته، اعضای جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا، مانع رای آوردن قانون پایان حمایت ایالات متحده از جنگ به رهبری ائتلاف سعودی در یمن شدند که توسط 'رو خانا' نماینده جمهوریخواه ناحیه کالیفرنیا ارائه شده بود.
با انجام این کار، جمهوری خواهان مجلس نمایندگان با حمایت از عربستان سعودی مانع تحمل مجازات این کشور به دلیل افزایش نگرانی عمومی نسبت به حمایت بی قید و شرط ایالات متحده از اقدامات عربستان سعودی شدند.
از جمله اقدامات نگران کننده عربستان می توان به جنگ یمن اشاره کرد که در آن قحطی، جان نیمی از یمنی ها را تهدید می کند و دیگری سرپوش گذاشتن بر قتل 'جمال خاشقچی' روزنامه نگار اهل عربستان و از ستون نویسان واشنگتن پست است.
در ادامه یادداشت درج شده در این نشریه آمریکایی می خوانیم: تصمیم جمهوریخواهان مجلس نمایندگان برای چاپلوسی آل سعود می تواند بخشی از این واقعیت باشد که یک لابی گری دایمی برای عربستان سعودی توانایی کنترل بخش قابل توجهی از هزینه های مربوط به مبارزات انتخاباتی این حزب را دارد.
لابی 'نرم کولمن' سناتور پیشین مینه سوتا به میزان ماهانه 125 هزار دلار در ماه با 'هوگان لاولز' جایی که کلمن به عنوان 'مشاور ارشد' کار می کرد. کولمن به عنوان 'رئیس افتخاری' صندوق رهبری کنگره (CLF) هم خدمت می کند. این صندوق در طول انتخابات میان دوره ای مجلس نمایندگان سال 2018 بیش از 158 میلیون دلار هزینه کرد. این صندوق بزرگترین منبع هزینه های مستقل در چرخه انتخابات است.
در این میان اگر چه نقش کلمن به عنوان رئیس این صندوق ممکن است چندان مهم نباشد اما او نقش کلیدی در بزرگترین سهمیه CLF در سال 2018، بازی کرد. در واقع در سال 2018 وی توانست تنها 30 میلیون دلار از شلدون آدلسون میلیاردر یهودی برای این صندوق دریافت کند.
به گزارش نشریه 'پولیتیکو' در ماه مه این بذل و بخشش ها تا زمانی که 'پل رایان' رئیس مجلس نمایندگان به لاس وگاس برای دیدار با ادلسون به لاس وگاس سفر کرده بود، پنهان ماند.
در این سفر کلمن، 'کوری بلیس' مدیر کارزار انتخاباتی جمهوریخواهان و 'جیک کاستان' مشاور شماره دو رایان حضور داشتند. آنها در این دیدار با ادلسون درباره چگونگی حفاظت از مجلس نمایندگان گفتگو داشتند.
رایان، به عنوان یک مقام منتخب فدرال، مجاز به دریافت کمک نیست و هنگامی که او اتاق را ترک کرد، در این لحظه بود که کولمن تقاضای کمک 30 میلیون دلاری را انجام داد.
آدلسون، همراه با همسرش، 'میریام آدلسون'، در ماه سپتامبر 20 میلیون دلار دیگر کمک کردند.
کولمن رئیس کل صندوق پول سیاه (پولی که از طرف دیگر افراد و ارگان ها اهدا می شود و قابل ردگیری نیست و منبعشان مشخص نیست) در طول دوره انتخابات 2018 بیش از 21 میلیون دلار پول به این صندوق پمپاژ کرد که این مقدار جهش بزرگی نسبت به 762 دلار در طول مبارزات انتخاباتی 2016 بود.
به عبارت دیگر، کولمن در صدر بزرگترین منبع هزینه های کارزار انتخاباتی مجلس نمایندگان قرار دارد و از گفتن در مورد اینکه کارفرمایان سعودی وی از او انتظاراتی دارند خجالت نمی کشد.
در 13 نوامبر (22 آبان) شبکه رادیویی مینه سوتا (WCCO)نوار گفتگویی پخش کرد که در آن کلمن در مورد کار خود برای عربستان سعودی سخنرانی کرد.
کولمن، مانند 'دونالد ترامپ' تلاش کرد نگرانی ها مربوط به قتل خاشقچی را برطرف کند و نگاه ها به عربستان را منحرف کند. او نقش عربستان سعودی را در جنگ ویرانگر یمن نادیده گرفت و به جای آن تأکید کرد که 'رابطه بین ایالات متحده و عربستان سعودی از نقطه نظر مقابله با تهدید ایران در منطقه مهم است'.
اما پس از آن همه چیز رنگ دیگری به خود گرفت زمانی که کولمن اذعان کرد به سعودی ها مشاوره و یا راهنمایی نمی دهد بلکه، او برای تاثیرگذاری بر روی اعضای کنگره از سعودی های پول می گیرد.
در این نوار خبرنگار این شبکه رادیویی از کولمن پرسید: آیا نقش شما در ارتباط با خاندان سلطنتی سعودی بیشتر مشاوره است یا حفظ رابطه ایالات متحده با این کشور؟
کولمن در پاسخ گفت: 'من برای کنگره کار می کنم. من برای آمریکا فعالیت می کنم. من به خاندان سلطنتی سعودی مشاوره نمی دهد اما با همکاری اعضای کنگره تلاش می کنم ایران را مجبور کنم مسئولیت فعالیت های خود را در منطقه بپذیرد و جلوی اقدامات ایران را در منطقه بگیریم. سعودی ها و من در این مورد منافع مشترکی داریم. هرچند منافع من مستقل از آن چیزی است که با سعودی ها انجام می دهم'.
وی افزود: 'من رئیس ملی ائتلاف یهودیان جمهوری خواه و امنیت ایالات متحده و اسرائیل هستم و فکر می کنم همه اینها با هم در ارتباطند. اگر شما از نخست وزیر اسرائیل از سه مساله مهم در مورد موجودیت اسرائیل بپرسید، او خواهد گفت مساله شماره 1 ایران، شماره 2 ایران و شماره 3 هم ایران است. اگر شما از پادشاه عربستان در مورد بزرگترین تهدید برای ثبات آنها و ثبات در منطقه، بپرسید، او هم در جواب خواهد گفت: 'مساله شماره 1 ایران، شماره دو ایران و سومین مساله هم ایران است'.
در واقع، ائتلاف یهودیان جمهوری خواه با حزب لیکود اسرائیل و 'بنیامین نتانیاهو' نخست وزیر اسرائیل و خانواده سلطنتی سعودی بسیار به یکدیگر نزدیک هستند و تلاش می کند از هرگونه انتقاد از سیاست های اسرائیل یا عربستان سعودی جلوگیری شود و بجای آن نگاه ها به سوی خطر تهدیدهای ایران برود.
بنابراین با افزایش شمار تلفات غیرنظامیان ناشی از دخالت ائتلاف به رهبری عربستان سعودی در یمن و بالا رفتن نگرانی ها در مورد نقش 'شاهزاده محمد بن سلمان' در ماجرای قتل خاشقچی، نقش کولمن به عنوان یکی از افراد تاثیر گذار در اقدام یا انفعال کنگره و دریافت دستمزد از سعودی ها برای سرپوش گذاری بر روی اقدامات بی پروا و تهاجمی عربستان پر رنگ تر می شود.
' تارنمای لوبلاگ از نام جیم لوب سردبیر این تارنما، روزنامه نگار کهنه کاری که گزارش های تحلیلی از سیاست خارجی واشنگتن در قبال خاورمیانه می نوشت گرفته شده است. این تارنما اولین وبلاگ برای دریافت جایزه 'آرتور راس' برای گزارش گیری و تجزیه و تحلیل مستقل از آکادمی دیپلماسی آمریکا در سال 2015 بود. این تارنما در سال 2008 راه اندازی شد و هدفش بیشتر تحلیل سیاستهای اتخاذ شده از سوی واشنگتن در قبال تهران بود'.                                                                                                                                                 
منبع:ایرنا

برچسب ها:
ارسال نظر: