X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 14 مهر 1399
دبیرستاد حقوق بشر:
تعداد بازدید خبر : 68
تاریخ ثبت : دوشنبه, 14 مهر,1399 | 07:29 ب.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 14 مهر,1399 | 07:18 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 19 مهر,1399 | 05:13 ب.ظ

۴۵ مقام امریکایی از سوی دستگاه قضایی به دلیل اعمال تحریم علیه ملت ایران تحت پیگرد قرار می‌گیرند

  • ۴۵ مقام امریکایی از سوی دستگاه قضایی به دلیل اعمال تحریم علیه ملت ایران تحت پیگرد قرار می‌گیرند

 به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد حقوق بشر،«علی باقری کنی» دبیر ستاد حقوق بشر، عصر امروز (دوشنبه) در بازدید از بیمارستان کودکان مفید، ضمن تقدیر از تلاش و مجاهدت‌های مدیران، پرسنل و کادر پزشکی و پرستاری این بیمارستان، با اشاره به تحریم‌های ظالمانه و ضد بشری آمریکا و دولت‌های اروپایی علیه ملت ایران، اظهار داشت: ستاد حقوق بشر با همکاری دستگاه‌های ذیربط از جمله وزارت اطلاعات، با استناد به مواد قانونی از جمله مواد ۵ و ٢۴ "قانون مقابله با نقض حقوق بشر و اقدامات ماجراجویانه ترویستی آمریکا"، اسامی۴۵ تن از مقامات آمریکایی دخیل در تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران را جمع آوری و تدوین کرده و برای تحت پیگرد قراردادن آنها در اختیار دادستانی تهران گذاشته است.

معاون رئیس قوه قضائیه افزود: دادستانی تهران متعاقب مواد قانونی از جمله مواد ۵ و ۸ قانون مجازات اسلامی و ماده ۸ "قانون اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمان تروریستی توسط دولت ایالات متحده آمریکا"، اقدامات قانونی مقتضی را برای تحت پیگرد قرار دادن این اشخاص، مورد توجه قرار خواهد داد.

باقری تصریح کرد: علی‌رغم اینکه دشمنان با اقدامات جنایت‌کارانه خود درصدد جلوگیری از رسیدن دارو و احتیاجات درمانی به کشورمان هستند، اما ایران همچنان در عرصه بهداشتی و درمانی یک کشور پیشرو در گستره جهانی محسوب می‌شود که این امر ناشی از مجاهدت‌ها و تلاش‌های حداکثری کادر بهداشتی و درمانی کشور و روحیه خودباوری جوانان ما است.

معاون امور بین‌الملل و حقوق بشر قوه قضائیه در ادامه با اشاره به اقدامات دستگاه قضایی جهت مقابله با اقدامات خصمانه و جنایتکارانه آمریکایی‌ها علیه مردم ایران در اعمال تحریم دارویی، گفت: تلاش ستاد حقوق بشر و دستگاه قضایی براین است تا جنایت آمریکایی‌ها علیه مردم ایران بدون هزینه نماند و اقدام اخیر در اعلام اسامی ۴۵ مقام آمریکایی نیز جهت تحت پیگرد قرار گرفتن، در همین راستا صورت گرفته است.

باقری با بیان اینکه آمریکایی‌ها فشار حداکثری خود علیه مردم ایران را به خصومت و دشمنی حداکثری رسانده‌اند، بیان کرد: متأسفانه شاهد هستیم که کشور‌های اروپایی نیز در اقدام جنایتکارانه آمریکا در اعمال تحریم دارویی و پزشکی علیه مردم ایران، همراهی می‌کنند.

دبیر ستاد حقوق بشر با تاکید بر اینکه عاملان و همراهان اعمال تحریم‌های دارویی و پزشکی علیه مردم در نقاط مختلف جهان به داعشی‌ها شباهت زیادی دارند، یادآور شد: تنها تفاوت تحریم‌کنندگان دارو و تجهیزات پزشکی با عناصر داعش این است که داعشی‌ها با شمشیر عریان آدم می‌کشند، اما تفنگ تحریم‌کنندگان دارو صدا خفه کن دارد.

باقری کنی افزود: آن قدری که غربی‌ها بر جلوگیری از دسترسی کودکان بیمار به دارو اهتمام دارند برای عدم دسترسی داعشی ها به سلاح و مهمات داشتند، تروریستها تا این حد آدم‌کشی نمی‌کردند.

معاون امور بین‌الملل و حقوق بشر قوه قضائیه با بیان اینکه همانگونه که داعش چهره خشن خود را پشت دین مخفی می‌کند، آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها چهره ضدانسانی خود را پشت پوشش حقوق بشر پنهان می‌کنند، تاکید کرد: آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها به واسطه صدور احکام قانونی برای مجرمان و محکومان هجمه‌های حقوق بشری علیه کشور را سامان می‌دهند، اما در یمن با اعمال تحریم‌های دارویی و درمانی به کشتار کودکان توسط متجاوزان به یمن کمک می‌کنند؛ امروز پیام معصومانه کودکان مظلوم یمنی به اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها این است که جنایت بس است! کشتار را متوقف کنید!

باقری خاطرنشان کرد: شهروندان کشورمان پس از اعمال تحریم‌های ظالمانه و غیر انسانی آمریکا در زمینه‌های پزشکی و دارویی، به ستاد حقوق بشر مراجعه و شکایات خود را اعلام داشتند؛ از این رو ستاد حقوق بشر با تمام توان، پیگیر استیفای حقوق آحاد مردم خواهد بود تا ناقضان حقوق ملت ایران تحت پیگرد قرار گیرند و اقدام اخیر صورت گرفته در شناسایی و معرفی۴۵ مقام آمریکایی نیز برهمین اساس است.

دبیر ستاد حقوق بشر همچنین در دیدار با مسؤولان بیمارستان کودکان مفید با تقدیر از زحمات و مجاهدت‌های شبانه‌روزی پرسنل و کادر درمان این بیمارستان که کودکان با بیماری‌های خاص و نادر را تحت درمان قرار می‌دهند، گفت: ستاد حقوق بشر و دستگاه قضایی آمادگی کامل دارد تا از حق حیات و حق بر سلامتی آحاد مردم ایران در مراجع حقوقی و قضایی داخلی و خارجی دفاع کند و از هیچ‌گونه تلاش در این زمینه کوتاهی نخواهد کرد.
 

برچسب ها:
ارسال نظر: