X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 22 فروردین 1397
تعداد بازدید خبر : 173
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 22 فروردین,1397 | 02:48 ب.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 22 فروردین,1397 | 02:48 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 22 فروردین,1397 | 02:48 ب.ظ

شکایت از دولت ترامپ به سبب توصیف نادرست از مسلمانان

  • شکایت از دولت ترامپ به سبب توصیف نادرست از مسلمانان
حقوق بشر

گروه‌های مدافع حقوق بشر آمریکا از دولت دونالد ترامپ به سبب توصیف‌های نادرست از مسلمانان و بزرگ نمایی درباره تهدید تروریسم شکایت کردند.

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر ، گروه‌های مدافع حقوق بشر آمریکا از دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور به سبب گزارشی که در آن توصیف‌های نادرستی از مسلمانان ارائه و درباره تهدید تروریسم بزرگنمایی شده است، شکایت کردند.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک در این شکایت که بنیاد پیشرو دموکراسی و حمایت از مسلمانان در یکی از دادگاه‌های فدرال در کالیفرنیا ارائه کرد؛ آمده است: «این گزارش بیانگر اطلاعات درباره مهاجران و اتباع خارجی به نحوی است که به اشتباه درباره تهدید آن‌ها برای آمریکا بزرگنمایی می‌شود. ارائه این اطلاعات همچنین منحصرا و به غلط بر مسلمانان تمرکز کرده است.
در این شکایت همچنین آمده است این گزارش با بزرگنمایی و تعبیر نادرست از تهدید مهاجران، به طور اخص مسلمانان در واقع قانون موسوم به کیفیت اطلاعات آمریکا Information Quality Act را نقض می‌کند. در این شکایت به گزارش آوریل ۲۰۱۷ دفتر حسابرسی دولت آمریکا اشاره شده است که در آن ادعا شده است شهروندان بومی آمریکا مسئول بیشتر تلفات اقدامات تروریستی از سال ۲۰۰۲ هستند. همچنین ذکر شده است، دولت آمریکا اطلاعات ناقص و تحریف شده‌ای برای ایجاد تبعیض علیه مسلمانان ارائه می‌کند. این به اصطلاح گزارش، به گونه‌ای شرم آور اشتباه و به طور هدفمند گمراه کننده و غیرقانونی است.
جاناتان اسمیت رئیس بخش حقوقی بنیاد پیشرو دموکراسی و حمایت از مسلمانان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «دولت ملزم به ارائه حقیقت و شفافیت است و ما در نظر داریم این دولت را به آن استاندارد برسانیم»
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک از واشنگتن، وزارتخانه‌های امنیت داخلی و دادگستری آمریکا ماه ژانویه گذشته با انتشار گزارشی اعلام کرد سه نفر از هر چهار فرد متهم به ارتکاب تروریسم بین المللی بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۶ خارجی بودند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب ها:
ارسال نظر: