X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 19 مهر 1399
تعداد بازدید خبر : 48
تاریخ ثبت : شنبه, 19 مهر,1399 | 03:14 ب.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 19 مهر,1399 | 03:05 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 19 مهر,1399 | 03:15 ب.ظ

مدیر سابق سیا : ترامپ اجازه قتل خاشقچی را صادر کرد

  • مدیر سابق سیا : ترامپ اجازه قتل خاشقچی را صادر کرد
مدیر سابق سازمان سیا گفت: دونالد ترامپ و مقامات کاخ سفید به محمد بن سلمان ولیعهد عربستان اجازه به قتل رساندن جمال خاشقچی را دادند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، " جان برینان " در مصاحبه با شبکه " سی ان ان " آمریکا ، اظهار داشت: روابطی بین آمریکا و عربستان سعودی وجود دارد و به خاطر منافع استراتژیک آمریکا باید ادامه داشته باشد اما در مقابل ما باید سعودی‌ها و سایرین را در قبال هر نوع خشونتی که علیه حقوق بشر مرتکب شده‌اند، پاسخگو بدانیم. 

وی با بیان اینکه متاسفانه، " ترامپ " و " کوشنر " به بن سلمان اجازه قتل جمال خاشقچی را دادند، افزود:  بن سلمان یک حاکم مستبد است که بسیاری از سعودی‌ها از جمله فعالان زن را کشت و شکنجه کرد و هنگامی که از ترامپ که همه اینها را نادیده گرفته است درباره این غفلت سوال شد، او به سادگی پاسخ داد: پول. 

مدیر سابق سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا درباره تایید ترامپ و نتیجه گیری این سازمان مبنی بر اینکه بن سلمان مسئول قتل خاشقچی است، گفت: من ۵ سال در عربستان سعودی زندگی کردم و امکان ندارد بدون اجازه یک مقام عالی حکومت، چنین جنایتی اتفاق بیفتد. 

وی تصریح کرد: بن سلمان سرویس‌های اطلاعاتی را کنترل می‌کند و او همچنان به این روسا اجازه می‌دهد تا کارهای وحشتناک انجام دهند و این همان چیزی است که ترامپ به خوبی می‌داند و آن‌ها را تشویق می‌کند. 

برچسب ها:
ارسال نظر: