X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 17 دی 1397
تعداد بازدید خبر : 61
تاریخ ثبت : دوشنبه, 17 دی,1397 | 11:03 ق.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 17 دی,1397 | 11:03 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 17 دی,1397 | 11:03 ق.ظ

آمریکا هیچ نقشی در براندازی تروریست در سوریه نداشت

  • آمریکا هیچ نقشی در براندازی تروریست در سوریه نداشت
شمخانی

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه ایرانِ یک میلیون و ۶۴۸ هزار کیلومتر مربعی امروز به ایران منطقه‌ای تبدیل شده است، گفت: ملت ایران در ۴۰ سال اخیر، رسالت تاریخی خود را به خوبی ایفا کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر ، امیر دریابان علی شمخانی در همایش دفاع و امنیت در غرب آسیا که صبح امروز در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد، گفت: در آغاز سال ۲۰۱۹ و در حالیکه جریان حهانی به دو جریان بی‌ثبات‌سازان و ثبات‌سازان تقسیم شده، شاهد هستیم که بی‌ثبات‌سازان از مسیر خود در منطقه غرب آسیا مایوس شده‌اند.

وی با بیان اینکه آمریکا امروز با دو نوع خروج روبروست، افزود: «خروج اختیاری» که ناشی از تنگنای پذیرش آن‌ها در عرصه بین‌الملل است و «خروج اجباری» که خروج آن‌ها از عراق و افغانستان و سوریه را شامل می‌شود؛ خروج‌های اجباری آمریکا در تاریکی مطلق انجام می‌شود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه آمریکایی‌ها امروز در «تنف» و «شرق فرات سوریه» با یک تناقض مواجه هستند، عنوان کرد: آمریکا هیچ نقشی در براندازی تروریست در سوریه نداشت. مقر‌های آن‌ها در نزدیکی داعش است و این امر اثرات زیان بار حیثیتی برای آن‌ها به همراه خواهد داشت. در شرق فرات هم آمریکایی‌ها در راهبرد شکست خوردند و نمی‌دانستند با تناقض عرب و کرد و ترک در این منطقه چه کار کنند. این راهبرد به بن بست رسیده، چاره جز خروج از سوریه را به آمریکا دیکته نمی‌کرد.

شمخانی با بیان اینکه آمریکا دست از ایران هراسی و حمایت از عربستان در یمن نخواهد کشید، گفت: بی‌ثبات‌سازان امروز واقعیت تلخی را در عربستان و عراق و‌سوریه و یمن تجربه می‌کنند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه ایران یک میلیون و ۶۴۸ هزار کیلومتر مربعی امروز به ایران منطقه‌ای تبدیل شده است، عنوان کرد: ملت ایران در ۴۰ سال اخیر، رسالت تاریخی خود را به خوبی ایفا کرده است.

منبع: خبرگزاری میزان
برچسب ها:
ارسال نظر: