X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 27 مهر 1399
آیت الله رئیسی در ستاد فرماندهی ناجا:
تعداد بازدید خبر : 196
تاریخ ثبت : یکشنبه, 27 مهر,1399 | 03:05 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 27 مهر,1399 | 02:50 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 27 مهر,1399 | 03:05 ب.ظ

خشونت با اقتدار تفاوت دارد و پلیس در برخورد با مردم نباید خشونت داشته باشد

  • خشونت با اقتدار تفاوت دارد و پلیس در برخورد با مردم نباید خشونت داشته باشد

رئیس دستگاه قضا بر لزوم مهربانی و تدبیر در انجام مأموریت‌های ناجا تأکید کرد و گفت: خشونت با اقتدار تفاوت دارد و پلیس در برخورد با مردم نباید خشونت داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، آیت الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز همزمان با نخستین روز از هفته نیروی انتظامی، از مردم و مردم باوری به عنوان یکی ازمؤلفه‌های اقتدار یاد کرد و اظهار داشت: توجه به مردم و مردم داری از مؤلفه‌های مهم قدرت در جامعه است و آنچه دشمن ما را از هر اقدام و تعرضی بازداشته، پیوند عمیق حاکمیت با ملت و حضور حماسه آفرین مردم در صحنه و خدمتگذاری خالصانه به مردم است.

رئیس قوه قضاییه افزود: روحیه انقلابی از مطالبات مستمر فرمانده کل قوا از همه دست‌اندرکاران کشور از جمله قوه قضاییه، مجلس و دولت و نیروهای نظامی و انتظامی و همه بخش‌های کشور است که باید انقلابی بیاندیشند و انقلابی عمل کنند. برخورداری از روحیه انقلابی به معنای آن است که هیچ مانعی را برای انجام وظیفه و خدمت و اجرای عدالت و ایجاد رفاه اجتماعی به رسمیت نشناخته و همه موانع را قابل رفع و خود را در برطرف کردن آنها قدرتمند بدانیم.

آیت الله رئیسی از رهبری نظام به عنوان دیگر مؤلفه اقتدارآفرین یاد کرد و گفت: مقام معظم رهبری به عنوان عمود خیمه انقلاب، با هدایت‌های بصیرت آفرین و سخنان حکیمانه شان ارکان حاکمیت و جامعه را در مسیر درست و هدفمند قرار می‌دهند.

رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم مهربانی و تدبیر در انجام مأموریت‌های ناجا تأکید کرد و گفت: خشونت با اقتدار تفاوت دارد و پلیس در برخورد با مردم نباید خشونت داشته باشد.

آیت الله رئیسی بر همین اساس پلیس آمریکا و برخی کشورهای اروپایی را به دلیل رفتارهای خشونت آمیز در برخورد با عدالت‌خواهان و معترضان منفور دانست و گفت که رفتار خشن با توسل به سلاح علیه مردم و صدای معترضان را خفه کردن اقتدار نیست.

آیت الله رئیسی ادامه داد: نرمی و مهربانی هم با ضعف نشان دادن تفاوت دارد و ضعف نشان دادن مذموم و ممنوع است اما برخورد مهربانانه با مردم امری پسندیده و اقتدارآفرین است. 

رئیس دستگاه قضا در ادامه تأکید کرد که قوه قضاییه از پلیس مردمی و مقتدر که با روش های قانونمند در مقابل قانون شکنان و اشرار و قاچاقچیان و تهدید کنندگان روانی و اجتماعی می‌ایستد، قاطعانه حمایت می‌کند. 

آیت الله رئیسی قانونمداری را برای حافظان نظم و امنیت نکته مهم و محوری دانست و افزود: مسئولان و حافظان مرزهای کشور و مرزهای اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی باید با چشمان باز همه تحولات را رصد کنند و در مقابل هرگونه نفوذ، ناهنجاری و قانون شکنی و تعرض به امنیت و حقوق مردم بایستند.

رئیس دستگاه قضا همچنین به نیروهای انتظامی تأکید کرد که مقتدرانه مقابل سارقان سابقه دار، قاچاقچیان و اشرار بایستند و ناامن کنندگان فضای مجازی را شناسایی کنند و خطاب به ضابطین قضایی متذکر شد اقدام آنها برای تصمیم گیری درست قضات و اجرائیات به موقع، آگاهانه و ماهرانه به اجرای عدالت کمک می کند.

ارسال نظر: