X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 04 اردیبهشت 1397
تعداد بازدید خبر : 87
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 04 اردیبهشت,1397 | 12:24 ب.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 04 اردیبهشت,1397 | 12:24 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 04 اردیبهشت,1397 | 12:24 ب.ظ

مذاکره با آمریکا قبل از لغو تصمیمش درباره قدس خودکشی است

  • مذاکره با آمریکا قبل از لغو تصمیمش درباره قدس خودکشی است
مذاکره با امریکا

"صائب عریقات"، دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین اعلام کرد که مذاکره با آمریکایی ها قبل از لغو تصمیمشان درباره قدس به مثابه خودکشی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر،  دبیر سازمان آزادیبخش فلسطین(ساف) در مصاحبه با شبکه خبری المیادین گفت: اسرائیل در وضعیت جنگ با فلسطینی هاست و هر روز آن ها را می کشد. صحبت کردن با آمریکایی ها قبل از لغو تصمیمشان درباره قدس به مثابه خودکشی است.

وی تأکید کرد: اسرائیل و آمریکا با طرح تشکیل کشور مستقل فلسطین مخالفند. تمامی دولت های آمریکا طرفدار اسرائیل بوده اند.

عریقات گفت: جنگ ها در لیبی، یمن و سوریه با هدف تضعیف مساله فلسطین است. به رغم تحولات در منطقه اما فلسطین همچنان مساله مرکزی تمامی کشورهاست. توافق بین المللی درباره مساله فلسطین و قدس به عنوان پایتخت فلسطین حاصل نشده نبود اما امروزه این اتفاق افتاده است. برای کاهش خسارت و آسیب بهتر است با آمریکایی که قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل اعلام کرده، مذاکره ای نداشته باشیم.

وی تأکید کرد: کسانی که سرنوشت قدس را تعیین می کنند ۳۴۰ هزار عرب هستند که در این شهر ساکنند و از آن دفاع می کنند.

عریقات فشار عربستان بر محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را تکذیب کرد.

وی گفت: آنچه امروز درباره عباس اتفاق می افتد تکرار چیزی است که درباره یاسر عرفات، رئیس فقید تشکیلات خودگردان فلسطین اتفاق افتاده بود.

عریقات گفت: ما مخالف این هستیم که آمریکا در روند صلح به تنهایی شرکت کند. ما از اروپا و کشورهای گروه "بریکس" می خواهیم در این روند مشارکت داشته باشند. فلسطینی ها امروز درصدد ایجاد مقدماتی برای انتقال از مرحله اشغال به مرحله تشکیل کشور هستند. باید نشست شورای ملی فلسطین برای بررسی این مساله برگزار شود

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)
برچسب ها:
ارسال نظر: