X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 05 اردیبهشت 1397
تعداد بازدید خبر : 58
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 05 اردیبهشت,1397 | 10:25 ق.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 05 اردیبهشت,1397 | 10:25 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 05 اردیبهشت,1397 | 10:25 ق.ظ

بی قیمتی جان انسان ها برای ائتلاف های نظامی

  • بی قیمتی جان انسان ها برای ائتلاف های نظامی
جان انسانها

معاهده های نظامی و امنیتی دو یا چندجانبه یکی از همکاری های مشترکی بوده که در طول تاریخ میان کشورها صورت گرفته و همچنان ادامه دارد. این پیمان ها اگرچه در برخی اوقات با هدف تلاش برای بازدارندگی انجام شده، اما در بسیاری از مقاطع شاهد عملکرد خودسرانه ائتلاف های نظامی برای پیشبرد مقاصد خاص بوده ایم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر ،  شاهد بوده ایم پیمان های نظامی که با هدف مقابله و انجام عملیات نظامی منعقد می شود معمولا نتیجه آن همراه با تلفات وسیع انسانی و مالی است. در دهه های اخیر ما شاهد شکل گیری پیمان ها و ائتلاف هایی نظامی در منطقه هستیم که هدفی جز تسلط و نسل کشی و از بین بردن سرمایه های اجتماعی و انسانی و اقتصادی کشوری دیگر برای آن متصور نیست. نمونه های اخیر آن ائتلاف نظامی برخی کشورها به سرکردگی عربستان برای از بین بردن منابع مادی و انسانی ملت مظلوم یمن است که نتیجه ای جز وقوع نسل کشی و فاجعه انسانی برای این کشور در پی نداشته است. همچنین در ماه های اخیر دیدیم که آمریکا، انگلیس و فرانسه در یک عملیات مشترک نظامی و با بهانه استفاده حکومت سوریه از سلاح شیمیایی – که هیچ گاه تحقیقات رسمی درباره آن صورت نگرفت و سازمان ملل متحد به نتیجه ای روشن درباره آن نرسید - اقدام به بمباران تاسیسات این کشور کردند.
 این در حالی است که مردم سوریه سال هاست با پدیده تروریسم مورد حمایت غربی ها و محور عبری - عربی درگیر هستند و در عین حال از نظام سیاسی مستقر در این کشور حمایت می کنند. متاسفانه شکل گیری چنین اتئلاف های نظامی با هدف سرکوب و انجام عملیات نظامی صورت می گیرد و با هیچ یک از موازین حقوقی و قانونی نظام بین الملل سازگاری ندارد. گزارشی که در پی خواهد آمد اشاره ای کوتاه و گذرا به شکل گیری مهم ترین ائتلاف های نظامی براساس پیمان نامه ها و جنگ های مهم در سده های اخیر دارد.

منبع:جام جم

برچسب ها:
ارسال نظر: