X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 05 اردیبهشت 1397
تعداد بازدید خبر : 202
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 05 اردیبهشت,1397 | 02:52 ب.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 05 اردیبهشت,1397 | 02:52 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 05 اردیبهشت,1397 | 02:52 ب.ظ

تایید حکم اعدام جمعی از جوانان فعال بحرینی

  • تایید حکم اعدام جمعی از جوانان فعال بحرینی
حکم اعدام جوانان بحرین

دادگاه نظامی رژیم بحرین دقایقی پیش ضمن وارد ندانستن تجدید نظر، حکم اعدام صادر شده علیه شش جوان فعال بحرینی را تایید و برای اجرا نهایی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر ، دادگاه نظامی رژیم بحرین دقایقی پیش ضمن وارد ندانستن تجدید نظر، حکم اعدام صادر شده علیه شش جوان فعال بحرینی را تایید و برای اجرا نهایی کرد. این جوانان اکنون تا اجرای حکم اعدام، فقط به اندازه امضای شاه بحرین "حمد بن عیسی آل خلیفه" فاصله دارند و هر لحظه در صورت امضای پادشاه ممکن است، اعدام شوند.
دادگاه نظامی رژیم بحرین چهارم دی ماه گذشته شش جوان بحرینی را که 5 تن از آنان شیعه هستند به اتهام طراحی نقشه ترور فرمانده نیروهای مسلح بحرین به اعدام محکوم و تابعیت آنان را نیز سلب کرد. دو تن از این جوانان به نام های "سید علوی الموسوی" و "محمد النتغوی" از همراهان همیشگی و مدافعان آیت الله شیخ عیسی قاسم بودند که المتغوی از اعضای دایره حقوقی جمعیت الوفاق نیز بوده است.
این جوانان که از زمان ربوده شدن شان توسط نیروهای امنیتی نظام آل خلیفه مخفی شده و از سرنوشت آنان تا برگزاری دادگاه، اطلاعی در دست نبوده است، از زمان صدور حکم اعدام نیز مجددا در بازداشت مخفی بسر برده و با قطع ارتباط مجدد با خانواده ها و وکلایشان تا کنون در خفا بوده اند.
پیش از این موسسه های حقوقی بین المللی با صدور بیانیه های متعدد خواستار لغو این حکم های اعدام شده و محاکمه این جوانان بحرینی را بی اساس و ناعادلانه خوانده و آنها را قربانی شکنجه نامیده اند چرا که اعترافاتشان در زیر شکنجه کسب شده و با استناد به اعتراف های شفاهی خودشان مورد محاکمه قرار گرفته اند.   
                                                                                    
منبع:خبرگزاری صداسیما

برچسب ها:
ارسال نظر: