X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 01 خرداد 1398
تعداد بازدید خبر : 116
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 01 خرداد,1398 | 04:18 ب.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 01 خرداد,1398 | 04:18 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 01 خرداد,1398 | 04:18 ب.ظ

کمک ۳۸۰ میلیونی خیران برای آزادی زندانیان

  • کمک ۳۸۰ میلیونی خیران برای آزادی زندانیان
محبی

نیکوکاران استان تهران ۳۸۰ میلیون تومان برای آزادی زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد به حساب نمایندگی ستاد دیه واریز کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر  به نقل از روابط عمومی نمایندگی ستاد دیه استان تهران، در مراسم گلریزان آزادی زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد استان تهران، نیکوکاران ۳۸۰ میلیون تومان برای آزادی زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد به حساب نمایندگی ستاد دیه واریز کردند.

مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی و نایب رئیس هیئت امنای نمایندگی استان تهران در مراسم گلریزان که به مناسبت سالروز میلاد امام حسن مجتبی (ع) برگزار شد، گفت: در مواردی وقتی سرپرست خانوار هم بالای سر خانواده است مشکلات بسیاری در زندگی وجود دارد و خانواده‌های زندانیان که سرپرستشان به هر دلیلی زندانی شده اند، چندین برابر بیشتر دچار معضل می‌شوند.

مصطفی محبی ادامه داد: امسال تاکنون با کمک مسئولان مربوطه در ستاد دیه استان و همچنین پیگیری‌های مددکاران در ستاد دیه و زندان‌های استان، زمینه آزادی ۷۹ نفر مددجوی جرایم غیرعمد فراهم شده است. همچنین سال گذشته، ۹۰۲ نفر زندانی نیازمند با جرم غیرعمد که در مجموع دو تریلیون و ۳۷۲ میلیارد ریال (۲۳۷ میلیارد و دویست میلیون تومان) بدهکار بودند، آزاد شدند.

مدیرکل زندان‌های استان تهران با بیان اینکه کمک‌های ستاد دیه فقط شامل حال زندانیان نیازمندی است که فاقد سابقه کیفری بوده و به دلیل جرایم غیرعمد مانند دیه ناشی از حوادث کار، تصادفات و بدهی در حبس به سر می‌برند، گفت: امیدواریم با کمک خیران، زندانیان جرایم غیرعمد را آزاد کنیم چرا که حبس این افراد دو اثر منفی را به همراه دارد یکی اینکه از حیث روحی و روانی بر عده‌ای از افراد جامعه تاثیر منفی می‌گذارد و بدتر از آن، خانواده‌ها تحت تاثیر قرار می‌گیرند.


در این مراسم، از چهار نفر نیکوکار که همکاری مستمر با ستاد دیه استان تهران داشته یا اقدام آنان به عنوان گسترش فرهنگ نوعدوستی و کمک به آزادی زندانیان بدهکار برجسته بوده است، تقدیر به عمل آمد.

یکی از این خیرین، پدر دانشجوی نیکوکار سجاد پوراحسان بود که سه روز قبل از فوت در اثر حادثه ناگوار واژگونی اتوبوس در دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات؛ با مراجعه به این ستاد، بدهی چهار میلیون تومانی یک مستأجر را پرداخت نموده بود و دیگری پدری است که با فوت دختر جوانش ضمن اهدای هزینه جهیزیه وی، ۱۲ نفر را به نیت دوازده امام آزاد کرد و گفت که امید است خداوند توانایی مالی بیشتر در این مسیر اعطاء نماید تا در گلریزان سال آینده، این تعداد به ۱۴ نفر افزایش یابد.

عزیزان نیکوکار جهت اهدای کمک‌های مالی و آزادی زندانیان نیازمند واجد شرایط جرایم غیرعمد می‌توانند از طریق تماس با شماره تلفن ۸۸۸۶۱۸۷۰ یا مراجعه حضوری به نشانی خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، نبش اعرابی ۶، پلاک ۲۵، طبقه سوم و همچنین به سایت نمایندگی ستاد دیه استان تهران (www.tehipro.ir) با فعالیت‌های این نمایندگی و نیز نحوه ارسال کمک‌های مالی و آزادی زندانیان استان آشنا شوند.

برچسب ها:
ارسال نظر: