X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 09 مرداد 1397
تعداد بازدید خبر : 83
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 09 مرداد,1397 | 12:16 ب.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 09 مرداد,1397 | 12:16 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 09 مرداد,1397 | 12:16 ب.ظ

افشاگری هاآرتص درباره طرح صهیونیست ها برای خروج هزاران شهرک نشین فلسطینی

  • افشاگری هاآرتص درباره طرح صهیونیست ها برای خروج هزاران شهرک نشین فلسطینی
شهرک‌سازی صهیونیستها

ارتش اسرائیل برای خارج کردن هزاران شهرک نشین از مناطق شمالی فلسطین اشغالی به سایر مناطق برنامه ریزی می کند و برخی از شهرک ها به طور کامل خالی می شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر به نقل از ­روزنامه هاآرتض، افسران ارشد ارتش اسرائیل میزان خسارت های احتمالی جنگ کوتاه مدت (حدودا 10 روزه)، میان مدت (حدودا سه هفته) و همچنین جنگ طولانی مدت (بیشتر از یک ماه) را در اختیار کابینه اسرائیل قرار داده اند.

ارزیابی های اشغالگران حاکی از این است که حزب الله و ایران تمایلی برای آغاز جنگ علیه اسرائیل ندارند ولی وقوع حادثه ای کوچک در سوریه یا لبنان می تواند به جنگی منجر شود که هیچ یک از طرفین تمایلی به آغاز آن ندارند.

بر اساس گزارش این روزنامه، ارتش اسرائیل برای خارج کردن هزاران شهرک نشین از مناطق شمالی فلسطین اشغالی به سایر مناطق برنامه ریزی می کند و برخی از شهرک ها به طور کامل خالی می شوند.این پروژه طوری برنامه ریزی شده است که در ابتدا 78 هزار شهرک نشین از شهرک هایی که در فاصله چهار کیلومتری از مرزهای شمالی فلسطین ساکن هستند از این مناطق خارج شوند و در ادامه زمینه فراهم می شود تا شهرک نشین هایی که در فاصله های دورتری از مرزهای شمالی قرار دارند از این شهرک ها خارج شوند.

همچنین رژیم اشغالگر فعالیت های خود را در زمینه استخراج گاز از میدان های گازی دریای مدیترانه متوقف کرده است چرا که احتمال می دهد هدف قرار گرفتن این میدان ها به خسارت هایی منجر می شود که جبران آن دشوار است و بازسازی آن سال ها به طول انجامد.

جبهه داخلی و مقامات مدیریت بحران رژیم اشغالگر، 50 نقطه از جمله نیروگاه ها، ایستگاه های ارتباطی، مواضع نظامی و پایگاه های وابسته به نیروی هوایی را تعیین و حفاظت همه جانبه از این اماکن را در دستور کار خود قرار داده و سامانه های دفاعی را در نزدیکی آنها مستقر کرده اند. 

انتظار می رود در صورت بروز جنگ در جبهه شمالی سرزمین های اشغالی، روزانه صدها موشک مواضع رژیم صهیونیستی را هدف قرار دهد.

این مسأله باعث وارد آمدن خسارت های گسترده ای در جبهه داخلی این رژیم می شود و شمار زیاد موشک های شلیک شده، فعالیت سامانه گنبد آهنین را با مشکل مواجه می کند و آن را در حفاظت از شهرک نشینانعاجز می کند.

منبع: صدا و سیما

برچسب ها:
ارسال نظر: