X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 10 مرداد 1397
تعداد بازدید خبر : 72
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 10 مرداد,1397 | 11:50 ق.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 10 مرداد,1397 | 11:50 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 10 مرداد,1397 | 11:50 ق.ظ

انتشار نامه یکی از قربانیان شکنجه در بحرین

  • انتشار نامه یکی از قربانیان شکنجه در بحرین
یمن

مرکز آمریکایی دموکراسی و حقوق بشر، نامه یکی از قربانیان شکنجه در زندان های بحرین را منتشر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر ، مرکز آمریکایی دموکراسی و حقوق بشر نامه یکی از قربانیان شکنجه در زندان های بحرین را منتشر کرد.این زندانی بحرینی به دلیل هراس از انتقام جویی نیروهای آل خلیفه، از ذکر نام خود خودداری کرده است.این زندانی به مدت 25 روز در یک مکان نامعلومی حبس بود و با انواع مختلف شکنجه ها دست و پنجه نرم می کرد.

بر اساس این شکنجه ها مجبور شد برگه اعترافات را امضا کرده و سپس تحت محاکمه قرار گرفته و سلب تابعیت شد.در این نامه آمده است: نیروهای امنیتی پس از حمله به منزل، من را با ضرب و شتم وارد خودروی پلیس کردند و در طول مدت بازجویی نیز دستها و چشمانم را بسته بودند.

وی افزود: انواع شکنجه های جسمی و روحی را در زندان متحمل شده و از خواب محروم بودم، تماس با وکیل مدافع ممنوع بود و مرا مجبور کردند که برگه اعترافات را امضا کنم.

این زندانی با اشاره به اینکه شنیع ترین شکنجه های وحشیانه را متحمل شده است، اظهار داشت که از لحاظ روحی در وضع بسیار نامطلوبی بسر می برد.وی هم اکنون دچار مشکلات شدیدی شده و از ناحیه کلیه و کمر و دستگاه تناسلی اش مشکلات فراوانی دارد.

مرکز آمریکایی دموکراسی و حقوق بشر از این سیاست دولت بحرین در تجاوز به حقوق بشر شهروندان به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت که دولت حتی به بازجویی از شکنجه گران و محاکمه آنان نمی پردازد.

این مرکز ادامه داد: این مساله سبب گسترش فرهنگ فرار از مجازات خواهد شد بنابراین از دولت بحرین می خواهیم به حقوق بشر توجه داشته باشد و تابعیت را به شهروندانی که بر اساس حکم دادگاه از تابعیت محروم شده اند، بازگرداند.

مرکز دموکراسی و حقوق بشر همچنین خواستار پایبندی دادگاه ها به معیارهای بین المللی محاکمه عادلانه شده است.

منبع: خبرگزاری ابنا

برچسب ها:
ارسال نظر: