X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 18 تیر 1399
تعداد بازدید خبر : 56
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 18 تیر,1399 | 04:18 ب.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 18 تیر,1399 | 04:18 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 18 تیر,1399 | 04:18 ب.ظ

خروج آمریکا از سازمان بهداشت جهانی در بحبوحه همه‌گیری کرونا

  • خروج آمریکا از سازمان بهداشت جهانی در بحبوحه همه‌گیری کرونا
سازمان بهداشت جهانی

یک سناتور ارشد آمریکایی اعلام کرد که دولت این کشور رسماً از سازمان بهداشت جهانی خارج شده و رئیس‌جمهور آمریکا طی اطلاعیه‌ای این اقدام را به اطلاع کنگره رسانده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، سناتور «باب منندز» عضو ارشد کمیته روابط خارجی سنای آمریکا روز سه‌شنبه در پیامی توئیتری اعلام کرد که دولت ترامپ خروج رسمی آمریکا از سازمان بهداشت جهانی را به اطلاع کنگره رسانده است.

وی افزود: «کنگره اطلاعیه‌ای را دریافت کرده است که نشان می‌دهد رئیس‌جمهور ایالات متحده ،دونالد ترامپ رسماً ایالات متحده را در بحبوحه یک همه‌گیری کرونا از سازمان بهداشت جهانی خارج کرده است.»

منندز در ادامه آورده است: «اینکه واکنش ترامپ به شیوع کووید-19 را سردرگم و غیرمنسجم بنامیم، حق مطلب را ادا نمی‌کند. این کار یعنی خروج از سازمان بهداشت جهانی از منافع و جان آمریکایی‌ها حفاظت نمی‌کند، بلکه آمریکایی‌ها را بیمار و تنها باقی می‌گذارد.»

دونالد ترامپ در اواخر ماه مه (اوایل خردادماه) اعلام کرده بود که ارتباط کشورش با سازمان بهداشت جهانی را قطع خواهد کرد و سهم آمریکا از بودجه سازمان بهداشت جهانی از این پس پرداخت نخواهد شد.

برچسب ها:
ارسال نظر: