X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 10 مرداد 1397
تعداد بازدید خبر : 70
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 10 مرداد,1397 | 01:58 ب.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 10 مرداد,1397 | 01:58 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 10 مرداد,1397 | 01:58 ب.ظ

وظیفه ناجا تامین امنیت و آرامش جامعه است

  • وظیفه ناجا تامین امنیت و آرامش جامعه است
فرمانده نیروی انتظامی

فرمانده نیروی انتظامی گفت: وظیفه داریم از هر حرکتی که باعث بی نظمی و ناامنی در کشور شود، جلوگیری کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، سردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری در همایش توجیهی بصیرتی روحانیون ناجا با بیان اینکه ناجا سازمانی است که وظیفه تامین امنیت و آرامش جامعه را برعهده دارد، افزود: اهداف ما را در نیروی انتظامی مقام معظم رهبری تعیین می‌کنند و انتظارات ایشان سرلوحه کارهای ماست.
وی گفت: به طور مستقیم برای حفظ آرامش و امنیت جامعه و حفظ ارزش های و دستاوردهای انقلاب کار می کنیم که با این مسئولیت بزرگ باید سازمانی چابک، حرفه ای، مقتدر و آشنا به مسائل روز باشیم. 
فرمانده نیروی انتظامی افزود: نیروی انتظامی سازمانی است که وظیفه تأمین امنیت و آرامش را در کشور به عهده دارد و از هر حرکتی که باعث ناامنی در کشور شود، جلوگیری می‌کند. همچنین از دستاوردهای انقلاب اسلامی محافظت می‌کند. وی بیان اینکه سعی می‌کنیم کارهایمان هوشمندانه و مقتدرانه باشد ، گفت : نیروی انتظامی در همه نقاط مرزی، روستاها و مناطق کشور حضور دارد و اگر هم در نقطه‌ای از کشور پاسگاهی نداشته باشد باز هم وظیفه تامین امنیت آنجا را نیز برعهده دارد.
سردار اشتری با بیان اینکه در هر نقطه از کشور حتی اگر یک خانواده زندگی کند ، تامین امنیت وظیفه نیروی انتظامی است، افزود: نیروی انتظامی در همه نقاط کشور چه روستا و چه مناطق مرزی به صورت ۲۴ ساعته حضور دارد.وی گفت: ما به خدماتی که امروزه به مردم ارائه می‌ شود، افتخار می کنیم و هیچ سازمانی را نمی‌توان مانند نیروی انتظامی در جایی پیدا کرد. نوع کار ما با دیگر سازمان‌ها متفاوت است.
وی ادامه داد: نیروی انتظامی از نظر جسمی و روحی نیز باید آمادگی کامل را داشته باشد، همچنین امکانات و تجهیزات کافی در اختیار قرار گیرد تا برای ماموریت‌های خطیر آماده باشد.

 تحقق تدابیر و مطالبات فرمانده معظم کل قوا را تکلیف و اتمام حجت می‌دانیم
فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه تحقق تدابیر، مطالبات و انتظارات فرماندهی معظم کل قوا را تکلیف و اتمام حجت می‌دانیم، گفت: فرماندهان مکلفند از برنامه‌های دینی و معنوی به طور کامل حمایت کنند.
سردار "حسین اشتری" در همایش سراسری توجیهی بصیرتی روحانیون سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی با گرامی داشت یاد و خاطره امام راحل، شهدای انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس، مدافعان حریم و حرم و شهیدان عرصه نظم و امنیت افزود: از دست اندرکاران برگزاری این همایش به ویژه حجت الاسلام والمسلمین "ادیانی" رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا تشکر می‌کنم، ان شاء الله شاهد اثرات مثبت و مطلوب این همایش در پیشبرد اهداف و مأموریت‌ها باشیم.
وی با اشاره به نقش اثرگذار سازمان عقیدتی سیاسی ناجا در تحقق اهداف و کسب موفقیت‌های سازمانی گفت: این مجموعه می‌تواند تأثیرات بسیار خوب و اثرگذاری را داشته باشد و تقویت این سازمان به منزله تقویت شاکله نیروی انتظامی و فرماندهی است.فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه مجموعه عقیدتی سیاسی ناجا و حفاظت و اطلاعات دو بال قوی فرماندهی هستند، افزود: همواره باید این دو مجموعه خدوم و اثرگذار تقویت شوند.وی ادامه داد: تأمین نظم، امنیت و آرامش جامعه برعهده نیروی انتظامی است و با اقتدار در مقابل هرگونه بی نظمی و تحرکی که امنیت و آرامش را بر هم زند، می‌ایستیم و هوشمندانه، عالمانه و مقتدرانه مأموریت‌ها را دنبال می‌کنیم.
سردار اشتری به تنوع و گستردگی مأموریت‌های ناجا اشاره کرد و گفت: نیروی انتظامی در تعامل و ارتباط مستقیم با مردم است و به صورت شبانه روزی خدمات ارائه می‌دهد و معتقدیم که برای پاسخگویی باید مجموعه‌ای مقتدر، چابک، حرفه ای، آشنا به مسائل، مجهز به امکانات به روز و کافی و ... داشته باشیم و در عین حال نیروهای این سازمان عظیم همواره باید برای انجام مأموریت‌های خطیر، حساس و اثرگذار آماده باشند.
وی با بیان اینکه در تلاشیم پلیسی در شأن و تراز جمهوری اسلامی ایران داشته باشیم، افزود: خوشبختانه با برنامه ریزی در این راستا گام‌های خوبی برداشته شده است.فرمانده ناجا اضافه کرد: همواره باید خود را برای اجرای مأموریت‌های سخت‌تر آماده کنیم چرا که امروز شاهدیم نوع جرایم و آسیب‌ها تغییر یافته است و باید متناسب با این چالش‌ها اقدامات پیشگیرانه و پیشدستانه انجام دهیم و همواره آماده و هوشیار باشیم.
فرمانده ناجا به اولویت‌های هفتگانه نیروی انتظامی در سال جاری اشاره کرد و گفت:: اشراف اطلاعاتی با تأکید بر پیش بینی و مدیریت بحران‌های اجتماعی، ارتقاء توان و آمادگی عملیاتی در حوزه‌های مأموریتی، ارتقاء کمی و کیفی مأموریت‌های کلانتری و پاسگاه‌ها از جمله این اولویت‌های هفتگانه است.
وی افزود: تشدید مقابله با قاچاق کالا و ارز، پیشگیری انتظامی از وقوع جرایم در فضای حقیقی و مجازی با تأکید بر مفاسد اخلاقی، کاهش تلفاتجاده‌ای و تعیین سهم سایر دستگاه‌ها و مسئول سازی آن‌ها و همچنین تشدید مبارزه با عرضه و توزیع مواد مخدر از دیگر اولویت‌های نیروی انتظامی است.
 سردار اشتری ادامه داد: برای اجرای مأموریت‌ها و پیشبرد اولویت‌های هفتگانه، سازمان عقیدتی سیاسی ناجا می‌تواند نقش اثرگذاری داشته باشد در واقع باید با ارتقاء و تعمیق معنویت، روحیه ولایت مداری، مدیریت جهادی، ابتکار عمل، جانشین پروری و ... آماده سازی درون سازمانی انجام داد و نقش سازمان عقیدتی و سیاسی در این مهم، بسیار بی بدیل است.
وی گفت: مقابله با آسیب‌های اجتماعی یکی از برنامه‌های محوری نیروی انتظامی در سال جاری است و باید بگویم پلیس همواره برای کاهش و مقابله با این آسیب‌ها پیشگام و پیشقدم بوده است.
فرمانده ناجا در ادامه با بیان اینکه روحانیون معظم و مسئولان عقیدتی و سیاسی همواره مورد اعتماد و احترام فرماندهان و کارکنان هستند، افزود: این مجموعه می‌تواند ما را درحفظ و صیانت از سازمان و کارکنان کمک کند.
وی گفت:روحانیون معظم و معزز را همواره مشاورانامین و مورد اعتماد و احترام می‌دانم و همواره از پیشنهادات این عزیزان در راستای پیشبرد اهداف سازمانی استقبال می‌کنم.فرمانده نیروی انتظامی افزود: فرماندهان نیز مکلفند از برنامه‌های دینی و معنوی به طور کامل حمایت کنند و پشتیبانی از سازمان عقیدتی سیاسی باید رویکرد همه فرماندهان و مسئولان نیروی انتظامی باشد.
وی در ادامه به اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر را باید ترویج و تقویت کنیم و آحاد فرماندهان، مسئولان و کارکنان باید در این زمینه با عقیدتی سیاسی همکاری داشته باشند.
سردار اشتری افزود: در اجرای مأموریت‌ها هیچ بن بستی نداریم و مقتدرانه، هوشمندانه و حرفه‌ای؛ مأموریت‌ها را دنبال می‌کنیم.وی در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش دشمنان برای ضربه زدن به نظام و انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه و به حول و قوه الهی و با تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری، جمهوری اسلامی ایران در مسیر رشد و پیشرفت است و امروز شاهد پیشرفت‌های مطلوب در عرصه‌های مختلف هستیم.
فرمانده ناجا افزود: امروز جوانان آماده دفاع و شهادت، اگر بیشتر از دوران دفاع مقدس نباشند، قطعا کمتر نیستند و دشمن بداند که با اقتدار و ولایت پذیری در مقابل هرگونه توطئه افکنی می‌ایستیم.
وی گفت: همواره پاسدار ارزش‌های انقلاب اسلامی خواهیم بود و به عنوان حافظان نظم و امنیت، از آرامش و امنیت جامعه صیانت می‌کنیم و اجازه تحرک به قانون شکنان نخواهیم داد.سردار اشتری افزود: تحقق تدابیر، مطالبات و انتظارات فرماندهی معظم کل قوا را تکلیف و اتمام حجت می‌دانیم.

منبع: صدا وسیما

برچسب ها:
ارسال نظر: