X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 31 تیر 1399
تعداد بازدید خبر : 199
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 31 تیر,1399 | 07:42 ب.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 31 تیر,1399 | 07:42 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 31 تیر,1399 | 07:42 ب.ظ

باقری: تنوع قومی در ایران هم راستا و مقوم هویت ملی است

  • باقری: تنوع قومی در ایران هم راستا و مقوم هویت ملی است
دیدار نمایندگان گلستان با باقری

دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به تنوع قومی در ایران، گفت: تعامل مثبت و هم افزایی اقوام مختلف در استان گلستان مقوم هویت ملی است.

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر ، علی باقری، معاون رئیس قوه قضائیه در دیدار اعضای مجمع نمایندگان استان گلستان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: «در حالی که دشمنان جمهوری اسلامی تلاش دارند تا "تنوع قومی" در کشور را به پاشنه آشیل وحدت ملی تبدیل کنند، تعامل مثبت و هم افزایی روز افزون اقوام مختلف در استان گلستان این حقیقت را هویدا می‌کند که هویت قومی هم راستا و مقوم "هویت ملی" است».

وی با بیان اینکه همه باید الزامات یک مجلس انقلابی را رعایت کنیم چون مردم به آن دل بسته‌اند، اظهار داشت: «عملکرد قوه قضائیه در دور جدید ثابت کرد دستگاه قضایی هم "اراده" و هم "توانایی" احقاق حقوق فردی و جمعی مردم و اجرای عدالت را دارد. از این‌رو نهال امید در مردم را بارورتر کرد».
دبیر ستاد حقوق بشر دو وظیفه مهم ستاد حقوق بشر را صیانت از "حقوق مردم" و "حقوق ملت" خواند و افزود: «صیانت از حقوق مردم به معنای پاسداری از حقوق و آزادی فردی و اجتماعی مردم مطابق قانون اساسی و ایستادگی در برابر تعدی به حقوق عامه است و صیانت از حقوق ملت به معنای مقابله با نقض حقوق ملت ایران توسط بیگانگان و حفاظت از مرزهای استقلال و هویت ملی است».

اعضای مجمع نمایندگان استان گلستان نیز در این جلسه، برخی از مطالبات مردمی و انتظارات خود را با دبیر ستاد حقوق بشر در میان گذاشتند و ضمن تقدیر از اقدامات مثبت دستگاه قضائی، خواهان همکاری‌های بیشتر با این نهاد شدند.

برچسب ها:
ارسال نظر: