X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 26 مرداد 1399
تعداد بازدید خبر : 165
تاریخ ثبت : یکشنبه, 26 مرداد,1399 | 02:03 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 26 مرداد,1399 | 02:03 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 26 مرداد,1399 | 02:03 ب.ظ

دسترسی به بهداشت و خدمات درمانی حق بشری است و همه باید از آن بهره‌مند شوند

  • دسترسی به بهداشت و خدمات درمانی حق بشری است و همه باید از آن بهره‌مند شوند
احمد المنظری

مدیر منطقه مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی، در بیانیه‌ای ضمن تأکید بر دسترسی پناهجویان به بهداشت و خدمات درمانی، مراتب قدردانی خود را جهت دریافت جایزه‌ی حقوق بشر اسلامی اعلام نمود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، دکتر «احمد المنظری» مدیر منطقه مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی که در مراسم بزرگداشت روزجهانی حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی به علت اهتمام ویژه برای هم‌افزایی میان کشورهای منطقه و ارائه کمک‌های بهداشتی و دارویی در دوران همه‌گیری کرونا و تلاش برای تضمین سلامت پناهجویان به‌ویژه در سوریه، یمن، و افغانستان مفتخر به دریافت جایزه در بخش مدافعان سلامت، شد در بیانیه‌ای مراتب قدردانی خود را از رئیس و دبیر ستاد حقوق بشر اعلام کرد که متن آن به این شرح است:

بیانیه‌ای که قرائت خواهم نمود به مناسبت جایزه‌ی وزینی است که به بنده اهدا شده است.
همکاران گرامی
بنده بسیار خوشحالم که جایزه‌ی حقوق بشر اسلامی را در ایران دریافت می‌کنم. به عنوان مدیر منطقه‌ای و امور بشردوستانه‌ی سازمان بهداشت جهانی در منطقه‌ی شرق مدیترانه، باور دارم که سلامتی افراد عاملی اصلی و سازنده در موفقیت کشورها و جوامع می باشد.
مأموریت سازمان بهداشت جهانی بر پایه‌ی این اصل می‌باشد که سلامتی یک حق بشری است و خدمات درمانی می‌بایست برای تمامی افراد در هر جایی صرف نظر از نژاد، مذهب، موقعیت جغرافیایی و وابستگی سیاسی برای آنها قابل دسترسی باشد.
در راستای پوشش جهانی بهداشت و فراخوان اتحاد در جهت سلامتی برای همه تا سال 2023، ما سخت‌کوشانه در حال تلاش برای نیل به هدف سه میلیارد نفری خود به منظور ارتقاء بهداشت و سلامت برای میلیاردها نفر تا سال 2023 هستیم. در منطقه‌ی شرق مدیترانه ما با وضعیت‌های اضطراری و تهدیدهایی برای مردم رو به رو هستیم که چالشی بزرگ برای ما محسوب می شود. اما در عین حال این فرصتی است تا با کار گروهی میلیون ها انسان را که از وضعیت‌های اضطراری متأثر گشته‌اند و به خدمات درمانی اولیه برای نجات جان خود دسترسی ندارند، از مرگ نجات دهیم.
تمرکز ما بر روی آسیب پذیرترین گروه‌ها از قبیل بیماران با حال وخیم است که نیاز به خدمات درمانی برای زنده ماندن دارند، پناهجویان و مادران و کودکانی که نیاز به دسترسی مستمر به خدمات درمانی ویژه دارند.
تعداد زیادی از این گروه‌های آسیب پذیر و میلیون‌ها نفر دیگر که در منظقه‌ی مذکور به واسطه‌ی بحران‌های سیاسی و فجایع طبیعی آسیب دیده‌اند، خانه‌ها و رونق خود را از دست داده اند. اما این وقایع، به این معنا نیست که باید حق بر بهداشت را نیز از دست بدهند. کادر درمان نیز از گروه‌های حائز اهمیت می‌باشند که حقوقشان می بایست حفظ گردد. آنها باید در حین خدمت رسانی به افراد از آسیب دیدگی و خطرات جانی در امان باشند.
مطمئنم که دست در دست هم  و با همکاری می توانیم تغییری بزرگ ایجاد کنیم. بیماری کوئید 19 به ما نشان داد که زمانی که سلامتی یک نفر به خطر می‌افتد تمام جهان از عواقب منفی آن تأثیر می پذیرد. همانطور که این موضوع در چشم انداز منطقه ای ما نیز مورد تأیید قرار گرفته،  بهداشت برای همه تنها می تواند توسط همه‌ی افراد واقع گردد. از رهگذر اتحاد و عمل می توانیم تغییری مثبت ایجاد کنیم و تضمین کنیم که تمامی انسانها در هر نقطه ای از جهان دسترسی به حقوق اولیه‌ی خود و بهداشت را داشته باشند.
متشکرم

برچسب ها:
ارسال نظر: