X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 04 شهریور 1399
تعداد بازدید خبر : 20
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 04 شهریور,1399 | 09:40 ق.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 04 شهریور,1399 | 09:40 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 04 شهریور,1399 | 09:40 ق.ظ

بهره‌مندی رایگان افراد محروم از خدمات الکترونیک قضایی

  • بهره‌مندی رایگان افراد محروم از خدمات الکترونیک قضایی
خدمات الکترونیک قضایی

مدیرعامل کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی از ارایه خدمات رایگان به افراد محروم خبرداد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، حسن روحانی نیا مدیر عامل کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضائی در نشست خبری خود با خبرنگاران، با بیان اینکه ریاست قوه قضائیه بارها بر ارائه خدمات به قشر محروم تاکید کرده است، اظهار داشت: نباید فردی به دلیل مشکلات مالی از بهره‌مندی از خدمات قضائی محروم شود. در همین زمینه کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضائی با سازمان بهزیستی و کمیته امداد تفاهم نامه‌ای منعقد کرد.

وی افزود: افراد تحت پوشش این دو نهاد از پرداخت تعرفه‌ها معاف هستند. تاکنون چند ده هزار نفر از اقشار محروم از خدمات رایگان دفاتر استفاده کرده و این روند همچنان ادامه دارد .

روحانی نیا در ادامه از ایجاد سامانه نوبت دهی آنلاین خبر داد و گفت: ۱۲۰۰ دفتر مجهز به این خدمت هستند و افراد بدون معطلی می‌توانند نوبت جهت انجام امور قضائی خود دریافت کنند.

مدیر عامل کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضائی تصریح کرد: طرحی را در مرکز آمار پیاده کردیم تا بر اساس آن مردم به جای حضور در جلسه دادگاه در نزدیک‌ترین دفتر خدمات الکترونیک قضائی حضور یابند. این فرصت فوق‌العاده‌ای است برای اینکه در وقت و انرژی صرفه‌جویی شود. این فرایند به صورت پایلوت در دو استان انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: آنچه در رابطه خدمات الکترونیک قضائی مطرح می‌شود زیر مجموعه قوه قضائیه هوشمند است تا مردم کمترین زحمت را در دسترسی به این خدمات داشته باشند.

روحانی نیا در خصوص مشکلات ناشی از سامانه ثنا گفت: مردم به جای مراجعه مستقیم به دفاتر از قبل نوبت دریافت کنند. به زودی شاهد افتتاح مرکزتماس کانون خواهیم بود.

برچسب ها:
ارسال نظر: