X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 15 مرداد 1397
تعداد بازدید خبر : 87
تاریخ ثبت : دوشنبه, 15 مرداد,1397 | 01:50 ب.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 15 مرداد,1397 | 01:50 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 15 مرداد,1397 | 01:50 ب.ظ

اسلام به حاکمیت همه ملل احترام می گذارد

  • اسلام به حاکمیت همه ملل احترام می گذارد
برنده نروژی جایزه حقوق بشر اسلامی

- رئیس بنیاد اسلامی اورته هاگن نروژ گفت: اسلام به ما می آموزد که همه انسان‌ها در شأن و کرامت انسانی با هم برابرند و به حاکمیت همه ملل احترام می گذارد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، دکتر علی لینستاد رئیس بنیاد اسلامی اورته هاگن نروژ، در همایش گرامیداشت روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی، اظهار داشت: نروژ یک کشور کوچک در منطقه اسکاندیناوی شمالی است و از لحاظ جغرافیایی دور از جمهوری اسلامی ایران است اما مردم دو کشور، مسلمان و غیر مسلمان در دفاع از حقوق بشر یکسان و هم عقیده هستند.
وی در ادامه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع سفرای خارجی گفت: حضرت آیت الله خامنه ای درباره دفاع از حقوق بشر و مظلومین فرمودند «اینکه جمهوری اسلامی اعلام می کند که هر جا مظلومی هست و نصرتی لازم است، ما آنجا حاضریم، به‌خاطر اعتقاد توحیدی است؛ چون لازمه‌ی توحید این است که انسان در مقابل زورگویی ظالم به مظلوم بِایستد و این حقیقت توحید است.»
رئیس بنیاد اسلامی اورته هاگن نروژ همچنین با توجه به اهمیت حقوق بشر در اسلام، تأکید کرد: اسلام به ما می آموزد که همه انسان‌ها در شأن و کرامت انسانی با هم برابرند و از حقوق یکسان و آزادی برخورداند؛ اسلام به حاکمیت همه ملل احترام می گذارد و این دقیقأ همان گفته حضرت علی (ع) و قرآن کریم است .
به گفته وی، مرکز اسلامی اسلو در نروژ انواع خدمات را برای مردم فراهم می سازد، از جمله مراقبت روزانه از معلولین، مهدکودک برای نگهداری کودکان و مدرسه برای زنان مهاجر در جهت یادگیری زبان نروژی و همچنین برای کودکان در سومالی یک یتیم خانه تأسیس کرده که در آن کشور با قحطی بی سابقه مبارزه می کند.
لینستاد در پایان اظهاراتش گفت: دفاع از مردم یمن و فلسطین یکی دیگر از اهداف این مرکز است و تجمعات در اسلو برای بالا بردن آگاهی مردم نروژ درباره وضعیت این دو کشور برگزار می شود.
در مراسم گرامیداشت روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی که در مجتمع فرهنگی شهید بهشتی برگزار شد وی بعنوان یکی از برگزیدگان چهارمین جایزه حقوق بشر اسلامی معرفی شد.

برچسب ها:
ارسال نظر: