X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 05 شهریور 1399
تعداد بازدید خبر : 88
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 05 شهریور,1399 | 07:12 ب.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 05 شهریور,1399 | 07:12 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 05 شهریور,1399 | 07:12 ب.ظ

بحرین تبدیل به شکنجه‌گاه انقلابیون شده است

  • بحرین تبدیل به شکنجه‌گاه انقلابیون شده است
ابراهیم سرحان

ابراهیم سرحان گفت: امروز بحرین تبدیل به شکنجه‌گاه انقلابیون شده و دادگاه های آن دادگاه ظلم و جور و عدالت آن عدالت دروغین نامیده می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، «ابراهیم سرحان» فعال حقوق بشر از بحرین در گفت‌وگوی ویدئویی با پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر درباره نقض حقوق بشر در بحرین، گفت: نقض حقوق بشر در بحرین اشکال متعددی دارد و شامل همه گروه های سنی جامعه می شود . اما مهمترین و برجسته‌ترین این نقض حقوق بشر که اخیرا در فعالیت های مخالفان و انقلاب بحرین دیده شده مربوط به حقوق سیاسی ملت بحرین است.

وی افزود: این حقوق در سطوح مختلف از جمله انتخابات، کاندیداتوری و شورای نمایندگان، قانونگذاری و حتی نظارت بر قوه قضائیه نقض می شود . اما یکی از مهمترین این نقض‌ها که لکی ننگی برای بحرین است مساله شکنجه است که شامل همه زندانیان سیاسی و بازداشت شدگان بدون استثنا می‌شود.

ابراهیم سرحان یادآور شد: از آنجا که بحرین جزیی از دولت های اسلامی محسوب می شود باید ملتزم به حمایت از حقوق انسان و عدم نقض این حقوق باشد و از آن حمایت کند زیرا که اسلام به حمایت از حق انسان ها سفارش بسیار کرده است.

وی با اشاره به تفاوت حقوق بشر غربی و حقوق بشر اسلامی ، گفت: هنگامی که حقوق بشر را در اسلام با حقوق بشر غربی مقایسه می کنیم متوجه می شویم که اسلام بیش از قوانین بین المللی به حقوق انسان ها توجه داشته است.

این فعال حقوق بشر بحرینی ادامه داد:  بازداشت خودسرانه زندانیان و مصادره آزادی های عمومی و نقض آزادی بیان و موارد بسیار دیگر که از سوی حکومت بحرین صورت می گیرد با حقوقی که اسلام برای انسان ها در نظر گرفته است متناقض است. رزیم بحرین در طول 9 سال که از عمرانقلاب بحرین می گذرد حقوق بشر را به طور گسترده نقض کرده و این موضوع را حتی دولت های دوست بحرین نیز محکوم کرده اند.

وی تصریح کرد:  نقض حقوق و هتک حرمت بشر از سوی رژیم بحرین بیانگر جنایت علیه بشریت است. هیچ مسئولی نیست که بگوید در بحرین جنایت نمی شود. آمار زندانیانی که مرتکب جرم شده اند در زندان های بحرین به بیش از 4000 هزار نفر می رسد در حالی که در طول 9 سال از گذشت انقلاب بحرین بیش از 10 هزار نفر از انقلابیون بازداشت و آزاد شده اند که عمدتا به دلیل مطالبات حقوقی و یا سیاسی که حق آنها بوده زندانی شدند.

سرحان در پایان سخنانش بیان کرد: حکومت بحرین تمام گروه های مختلف جامعه را از پزشکان، مهندسان، وکلا و حتی معلمان و بازرگانان را بازداشت و محاکمه می کند و تحت فشار و محدودیت قرار می دهد. امروز بحرین تبدیل به شکنجه‌گاه انقلابیون شده است و دادگاه های آن دادگاه ظلم و جور و عدالت آن عدالت دروغین نامیده می شود.

برچسب ها:
ارسال نظر: