X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 11 شهریور 1399
تعداد بازدید خبر : 97
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 11 شهریور,1399 | 11:42 ق.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 11 شهریور,1399 | 11:42 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 11 شهریور,1399 | 11:42 ق.ظ

لزوم پایبند ساختن آمریکا و اعضای شورای امنیت بر موازین بین المللی و حقوق بشر

  • لزوم پایبند ساختن آمریکا و اعضای شورای امنیت بر موازین بین المللی و حقوق بشر
مجید تخت‌روانچی

مجید تخت روانچی در سخنرانی خود در نشست مجمع عمومی سازمان ملل، با اشاره به اقدامات مخرب آمریکا در غرب آسیا، بر لزوم پایبند ساختن شورای امنیت و اعضای آن بر موازین بین المللی و حقوق بشر تأکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در سخنرانی خود در نشست مجمع عمومی این سازمان که به منظور بررسی گزارش سالانه شورای امنیت به مجمع برگزار شده بود، گفت: استدلال‌های حقوقی اکثریت اعضای شورای امنیت و جمع بندی رئیس آن قاطع و روشن است و بر اساس آن‌ها، آمریکا صلاحیت استفاده از سازوکار بازگشت تحریم‌های گذشته را ندارد.

مجید تخت روانچی در سخنرانی خود در نشست مجمع عمومی سازمان ملل که برای بررسی گزارش سالانه شورای امنیت به مجمع برگزار شده بود، با اشاره به اقدامات مخرب آمریکا در غرب آسیا، بر لزوم پایبند ساختن شورای امنیت و اعضای آن بر موازین بین المللی و حقوق بشر تأکید کرد.

وی افزود: در حالی که در سال ۲۰۱۹ جنایات رژیم اسرائیل در سرکوب فلسطینیان و محاصره غیرانسانی غزه ادامه یافت، متأسفانه شورای امنیت فقط نظاره‌گر این وضعیت بود.

روانچی با اشاره به نقض آب‌های سرزمینی و حریم هوایی ایران در سال ۲۰۱۹ توسط آمریکا گفت: این کشور ماجراجویی خود علیه ایران را به حدی رساند که در اقدامی تروریستی به دستور مستقیم رئیس جمهور این کشور، قهرمانان منطقه‌ای ضدتروریست، شامل سردار سلیمانی را به شهادت رساند و با اینکه اکثر حقوقدانان از این اقدام به عنوان نقض آشکار منشور ملل متحد و حقوق بین الملل یاد کردند، اما شورای امنیت سکوت کرد.

وی در خصوص بازگشت تحریم های گذشته علیه ایران، گفت: اکثریت اعضای شورا و رئیس در نشست مجازی شورای امنیت جمع بندی خود را در این باره  قاطع و روشن بیان کردند و بر اساس آن، آمریکا، حق استفاده از سازوکار بازگشت تحریم‌های گذشته را ندارد، نامه آن نیز فاقد وجاهت و اثر حقوقی است و رئیس شورا نیز لازم نیست، هیچ اقدامی انجام دهد.

برچسب ها:
ارسال نظر: