X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 15 شهریور 1399
تعداد بازدید خبر : 80
تاریخ ثبت : شنبه, 15 شهریور,1399 | 03:43 ب.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 15 شهریور,1399 | 03:43 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 15 شهریور,1399 | 03:43 ب.ظ

محکومیت جنایات ائتلاف سعودی - آمریکایی علیه کودکان بی‌گناه یمنی

سازمان حامی حقوق زنان و کودکان «انتصاف» یمن، در بیانیه ای جنایت ائتلاف متجاوز سعودی-آمریکایی علیه کودکان یمنی در منطقه «ماهلیه» استان مأرب را محکوم کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، شبکه خبری المسیره در این بیانیه آورده است: حمله متجاوزان به فروشگاه های تجاری در شهر «العرضیه» در منطقه «ماهلیه» استان مأرب که منجر به زخمی شدن ۴ کودک و یک مرد یمنی شد، نقض آشکارا قوانین بین المللی بشردوستانه ای است که هدف قرار دادن غیرنظامیان بی گناه را از هر لحاظ جرم تلقی می کند.

سازمان «انتصاف»، ائتلاف سعودی را مسئول تمام جنایاتی دانست که غیرنظامیان به ویژه کودکان یمنی را هدف قرار می دهد؛ این سازمان همچنین خواستار تحقیق و پاسخگویی کیفری سرکرده های ائتلاف آمریکایی - سعودی و همه کسانی شد که ثابت شده در این جنایات دست دارند.

این سازمان همچنین سکوت بین المللی و عدم پذیرش وظایف سازمان ملل و شورای امنیت در برابر این جنایات را محکوم کرد وآن را تشویقی برای ادامه ارتکاب جنایات جنگی ائتلاف سعودی -آمریکایی علیه غیرنظامیان در یمن برشمرد.

سازمان ملل برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ و زمانی که «بان کی مون» دبیر کل آن بود، ائتلاف سعودی را به فهرست ناقضان حقوق کودکان و کشتار آنها افزود، اما گزارش رسانه‌ها افشا کرد که عربستان با تهدید دبیرکل وقت سازمان ملل به قطع بودجه این سازمان، از این اقدام صرف نظر کرد.

تجاوز ائتلاف سعودی - اماراتی - آمریکایی به یمن که از ششم فروردین سال ۱۳۹۴ آغازشده تاکنون منجر به شهادت دهها هزار شهروند یمنی که بیشتر آنها زنان و کودکان بودند، شده است.
 

برچسب ها:
ارسال نظر: