X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 16 شهریور 1399
تعداد بازدید خبر : 53
تاریخ ثبت : یکشنبه, 16 شهریور,1399 | 12:38 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 16 شهریور,1399 | 12:38 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 16 شهریور,1399 | 12:38 ب.ظ

انتقاد نهادهای حقوق بشری آمریکا به نحوه زجرآور اعدام زندانیان در این کشور

  • انتقاد نهادهای حقوق بشری آمریکا به نحوه زجرآور اعدام زندانیان در این کشور
اعدام-آمریکا

نحوه اعدام زندانیان در آمریکا تبدیل به چالشی بزرگ برای دولت این کشور شده است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، «مؤسسه تحقیقاتی و آماری استاتیستا» در جدیدترین گزارش خود تعداد افراد اعدام شده توسط دولت فدرال آمریکا از زمان از سرگیری اعدام‌ها در سال ۲۰۲۰، را ۵ نفر اعلام کرد.

طی ماه گذشته دولت آمریکا دستور اعدام‌های بیشتری را صادر کرده است که یکی از این افراد به نام لزموند میشل روز ۲۶ آگوست (۵ شهریور) اعدام شد.

یکی دیگر از این افراد با نام کیث نلسون، دو روز روز بعد یعنی در تاریخ ۲۸ آگوست (۷ شهریور) اعدام شد که به گفته‌ی وکلای وی در محکومیت نلسون باید شرایط سلامتیش در نظر گرفته می‌شد که دادگاه بدون توجه به شرایط وی حکم را صادر کرده است .

طبق گفته وکلای نلسون او همچنین از حق مشاوره حقوقی موثر محروم شده بود. پایگاه «وُرلد کوالیشن» نیز گزارش داد هر دوی این افراد با استفاده از تزریق‌های سم کُشنده، اعدام شدند.

اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا و بنیاد آزادی‌های مدنی آمریکا شکایتی علیه اداره زندان‌های فدرال آمریکا تنظیم کرده اند و خواسته اند که هزینه اعدام‌های فدرال در حالی که شیوع کووید-۱۹ همچنان یک مسأله جدی در این کشور است، فاش شود.این دو نهاد اعدام این افراد را در زمان بحران اقتصادی و بهداشتی آمریکا، زیر سوال برده اند.

در همین حال کمپینی جهانی در مخالفت با اعدام‌ها در آمریکا با زیر سوال بردن مبانی قانونی، یک دادخواست آنلاین را امضا کرده و از کنگره آمریکا می‌خواهد در مورد تخلفات احتمالی بیشتر تحقیق کند و همچنین در مورد لغو مجازات اعدام فدرال سریعا اقدام کند.

از سال ۱۹۷۶ میلادی تاکنون، ۱۵۲۴ نفر در آمریکا اعدام شده اند که از این تعداد، ۱۳۴۴ نفر با ترزیق‌های کشنده جان خود را از دست دادند.

برچسب ها:
ارسال نظر: