X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 17 مرداد 1397
تعداد بازدید خبر : 74
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 17 مرداد,1397 | 01:56 ب.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 17 مرداد,1397 | 01:56 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 17 مرداد,1397 | 01:56 ب.ظ

عفو بین الملل از سکوت کشورهای غربی درباره برخورد عربستان با مخالفان انتقاد کرد

  • عفو بین الملل از سکوت کشورهای غربی درباره برخورد عربستان با مخالفان انتقاد کرد
عفو بین الملل

سازمان عفو بین الملل از سکوت کشورهای غربی درباره برخورد عربستان سعودی با مخالفان و فعالان در این کشور انتقاد و پایان یافتن آن را امری مهم توصیف کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، به نقل از خبرگزاری رویترز، سازمان عفو بین الملل از سکوت کشورهای غربی درباره برخورد عربستان سعودی با مخالفان و فعالان در این کشور انتقاد و پایان یافتن آن را امری مهم توصیف کرد.
سازمان عفو بین الملل اعلام کرد عدم سکوت کشورهای غربی در برابر رفتارهای دولت ریاض در قبال مخالفانش، امری مهم محسوب می شود. در پی درخواست کانادا برای آزادی فعالان حقوق زنان در عربستان سعودی ریاض با دستور اخراج سفیر کانادا از این کشور را صادر کرد.
عربستان سعودی از سفیر کانادا در ریاض خواست ظرف 24 ساعت خاک این کشور را ترک کند. در همین حال عربستان همه مبادلات تجاری خود با کانادا را به حالت تعلیق در آورد.
این اقدام عربستان سعودی در پاسخ به درخواست اتاوا مبنی بر آزادی فعالان و مبازران حقوق زنان زندانی در عربستان سعودی صورت گرفته است.
شبکه تلویزیونی العربیه روز دوشنبه گزارش داد این تصمیم که خبرگزاری رسمی عربستان سعودی یکشنبه شب آن را منتشر کرد مبادلات آموزشی و دانشگاهی بین دو کشور را نیز شامل می شود. 
در اتاوا، دولت کانادا روز دوشنبه از تصمیم عربستان سعودی به اخراج سفیر این کشور « به شدت ابراز نگرانی » کرده است.
ماری-پییر باریل سخنگوی وزارت امور خارجه کانادا گفت: « ما به دنبال دریافت اطلاعات بیشتری در خصوص بیانیه اخیر پادشاهی عربستان سعودی هستیم ».

منبع: صدا و سیما

برچسب ها:
ارسال نظر: