X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 09 خرداد 1397
تعداد بازدید خبر : 235
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 09 خرداد,1397 | 02:17 ب.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 09 خرداد,1397 | 02:17 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 09 خرداد,1397 | 02:17 ب.ظ

چراغ سبز ترامپ به کیم جونگ اون برای ادامه مذاکرات:

  • چراغ سبز ترامپ به کیم جونگ اون برای ادامه مذاکرات:
کره شمالی

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اظهاراتی از پاسخ به اینکه آیا مسائل حقوق بشری در دستورکار نشست های برنامه ریزی شده میان رهبران آمریکا و کره شمالی قرار دارد، خودداری کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، به نقل از خبرگزاری رویترز، این در حالی است که دولت های آمریکا همواره کره شمالی  را محور انتقادهای حقوق بشری خود قرار می دادند و اخیرا یک گزارش مرتبط با دولت آمریکا در ادامه انتقادهای حقوق بشری از کره شمالی این کشور را متهم به اداره یک سیستم از اردوگاه های کار اجباری زندانیان کرد.
هدر ناوئرت، سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا  با اشاره به نشست  روز پنجشنبه در نیویورک که قرار است میان مایک پامپئو، وزیر امور خارجه امریکا  و کیم یونگ چول، مقام ارشد نزدیک به رهبر کره شمالی برگزار شود، گفت: من نمی گویم که اینطور خواهد بود یا اینطور نخواهد بود. من نمی خواهم جلوتر از نشست های وزیر امور خارجه ای  که از همین هفته شروع می شود، حرفی را مطرح کنم.
ناوئرت تصریح کرد: هرگونه نشست میان دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون  رهبر کره شمالی عمدتا متمرکز بر برنامه های هسته ای پیونگ یانگ خواهد بود.
با وجود آنکه آمریکا سالیان متوالی است که از کره شمالی به دلیل مسائل حقوق بشری انتقاد می کند اما نشست ۱۲ ژوئن در سنگاپور اولین فرصت برای یک رئیس جمهوری در تاریخ آمریکاست که مستقیما این مساله را نزد مقام های کره شمالی مطرح کند.
کاخ سفید درباره مساله مطرح شدن سوءاستفاده های حقوق بشری کره شمالی در این نشست ها اظهارنظری نکرده است.
با وجود آنکه انتظار می رود این نشست ها عمدتا متمرکز بر خلع سلاح هسته ای  کره شمالی و دیگر مسائل پیرامون آن باشند اما سازمان ملل و گروه های دیگر از آمریکا خواسته اند که به مساله حقوق بشر بی اعتنایی نکنند.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)
برچسب ها:
ارسال نظر: