X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 16 تیر 1397
تعداد بازدید خبر : 57
تاریخ ثبت : شنبه, 16 تیر,1397 | 12:32 ب.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 16 تیر,1397 | 12:32 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 16 تیر,1397 | 12:32 ب.ظ

دولت ترامپ برای تحویل کودکان مهاجر به والدینشان آزمایش دی ان ای می گیرد

  • دولت ترامپ برای تحویل کودکان مهاجر به والدینشان آزمایش دی ان ای می گیرد
کودکان مهاجر

دولت ترامپ برای بازگرداندن کودکان مهاجری که به موجب سیاست مهاجرتی "تحمل صفر" از خانواده هایشان دور شده اند، از آزمایش دی ان ای استفاده می کند و همچنین اعلام کرده است که احتمال دارد روند این اقدام از ضرب الاجلی که دادگاه تعیین کرده، طولانی تر شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر به نقل از روزنامه ایندیپندنت، الکس آزار، وزیر بهداشت و خدمات انسانی آمریکا اظهار کرده است، حدود ۱۰ مورد از کودکانی که تحت نگهداری این وزارتخانه هستند، کمتر از ۵ سال سن دارند.

ماه گذشته، همزمان با صدور دستور اجراییدونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا  برای توقف جدایی اعضای خانواده های  مهاجر، دانا سابراو، قاضی فدرال ایالت کالیفرنیا دستور داد که  کودکان زیر پنج سال  تا ۱۰ ژوئیه و سایر کودکان تا ۲۶ ژوئیه باید به والدین خود بازگردانده شوند.

این قاضی همچنین دستور داد که والدین تا ۶ ژوئیه با کودکان خود تماس تلفنی داشته باشند. مقامات همچنین قصد دارند که گزارشی جدید را از پیشرفت هایی که در این خصوص صورت گرفته، تنظیم کنند.

آزار هفته گذشته به خبرنگاران گفت، وزارتخانه اش طبق ضرب الاجل های ذکر شده از سوی  دادگاه ، فعالیت های خود در این زمینه را پیش می گیرد.

او توضیح داد: وزارت بهداشت و خدمات انسانی، هویت و موقعیت مکانی همه خردسالان تحت نگهداری این وزارتخانه را می داند و حتی با وجود محدودیت هایی که از سوی دادگاه اعلام شده، در راستای این ماموریت فعالیت می کند.

با این حال خبرگزاری رویترز گزارش کرده است که دولت شبانه راهنمایی های بیشتری را برای بازگرداندن کودکان نزد خانواده هایشان پیش از زمان تعیین شده از دادگاه فدرال درخواست کرده است.

دادخواستی از سوی مقامات وزارت  دادگستری به این دادگاه محلی ارائه شده است که اظهار می کند، در برخی از موارد دولت برای بازگرداندن کودکان در کنار خانواده هایشان به زمان بیشتری نیاز دارد.                    

منبع:آفتاب نیوز

برچسب ها:
ارسال نظر: