X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 24 تیر 1397
تعداد بازدید خبر : 212
تاریخ ثبت : یکشنبه, 24 تیر,1397 | 11:36 ق.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 24 تیر,1397 | 11:36 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 24 تیر,1397 | 11:36 ق.ظ

ایران محلی برای اخوت بین ادیان توحیدی است

  • ایران محلی برای اخوت بین ادیان توحیدی است
اسقف اعظم ارامنه

اسقف اعظم ارامنه آذربایجان با بیان اینکه توجه نظام جمهوری اسلامی به اقوام و ادیان باید در عرصه جهانی بازگو شود، گفت: در حال حاضر ایران به محلی برای نشان دادن اخوت بین ادیان توحیدی تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، گریگور چیفچیان در مراسم سالانه باداراک در قره کلیسای چالدران، افزود: هفته آینده در ایالات متحده آمریکا سخنرانی می کنم و قول می دهم سفیر ایران در آنجا باشم تا احترامی که نظام جمهوری اسلامی به اقلیت ها قائل است را بازگو کنم.

وی با بیان اینکه قدردان امکانات فراهم شده برای ارامنه در ایران هستیم، اضافه کرد: دولتمردان ایران در تلاش هستند تا اقلیت های دینی در رفاه باشند و این نشان از بزرگواری نظام ایران است.

اسقف اعظم ارامنه آذربایجان با اشاره به توجه نظام جمهوری اسلامی به مرمت و بازسازی اماکن مقدس اقلیت های دینی گفت: قره کلیسایی که امروز مشاهده می کنید، ساختمان متعلق به 60 سال پیش نیست بلکه با توجه دولت ایران بازسازی و مرمت و امروز به کانون توجه ارامنه تبدیل شده است.

چیفچیان با بیان اینکه ادیان توحیدی الهی مخالف و مقابل یکدیگر نیستند، تاکید کرد: این پیروان ادیان هستند که علیه یکدیگر بر می خیزند و نمونه آن ها را می توان در منطقه و جهان دید.

وی با بیان اینکه در ایران احترام متقابلی بین اقوام و ادیان وجود دارد، بیان کرد: ارامنه ایران به اماکن مقدس ایران احترام ویژه ای قائل هستند که غیر قابل بیان است.مراسم مذهبی باداراک از پنجشنبه هفته گذشته در قره کلیسای چالدران آغاز شده و روز شنبه به کار خود پایان داد.                                                                                   

منبع:ایرنا

برچسب ها:
ارسال نظر: