X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 28 مرداد 1397
تعداد بازدید خبر : 56
تاریخ ثبت : یکشنبه, 28 مرداد,1397 | 12:08 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 28 مرداد,1397 | 12:08 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 28 مرداد,1397 | 12:08 ب.ظ

کمک به سوریه قطع شد/ عربستان پولش را می‌دهد

  •  کمک به سوریه قطع شد/ عربستان پولش را می‌دهد
ترامپ

رئیس‌جمهوری آمریکا از لغو پرداخت ۲۳۰ میلیون دلار برای باثبات‌سازی سوریه جنگ‌زده استقبال کرد. ترامپ گفت اجازه دهید کشورهای دیگر پرداخت کنند و آمریکا پولش را صرف ارتش و متحدانش کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر به نقل از خبرگزاری راشا تودی، آمریکا جمعه رسما به حمایت از پروژه‌های باثبات‌سازی در سوریه خاتمه داد. این اعتبار به ارزش ۲۳۰ میلیون دلار از چندین ماه پیش از آن هم به دستور مجلس نمایندگان آمریکا که ارائه اعتبار به اراضی تحت کنترل دولت در سوریه را منع کرد، مسدود شده بود.   

حال دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا می‌گوید: ایده پرداخت برای برقراری ثبات در سوریه مضحک است، دست‌کم برای آمریکا. آمریکا باید پولش را برای ارتش خودش و کشورهایی که به ما کمک می‌کنند، هزینه کند. اجازه دهید درباره سوریه سایر کشورها در خاورمیانه هزینه کنند.

وی اشاره کرد، عربستان و کشورهای ثروتمند دیگر در خاورمیانه مبالغی را به جای آمریکا پرداخت خواهند کرد.

وزارت خارجه آمریکا نیز اعلام کرد، مبلغ مالی ارائه شده از سوی عربستان و امارات به موضوع احیای ثبات در سوریه در پی درخواست ترامپ بود.

این وزارتخانه افزود: این ۲۳۰ میلیون دلار برای اهدافی دیگر غیر از سوریه هزینه خواهد شد و این گام آمریکا به منزله خروج واشنگتن از درگیری‌ها در سوریه نیست.

آمریکا ۳۰۰ میلیون دلار از کشورهای هم‌پیمانش به منظور باثبات‌ سازی سوریه به خصوص در مناطق خارج شده از دست داعش جمع کرده است.

ترامپ مدت‌ها پیش متعهد شد تا آمریکا "خیلی زود" سوریه را ترک کند اما اکنون تنها چیزی که خارج شده است پول آمریکاست. حضور نظامی آمریکا و حمایت از شورشیان ضد دولتی همچنان پا برجاست و طبق گفته برت مک‌گورک، نماینده ویژه آمریکا در ائتلاف ضد داعش، نبرد در شرف ورود به "فاز نهایی" است.

هدر ناوئرت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اخیرا گفته است، لغو کمک‌های مالی به منزله "کاهش تعهد آمریکا به اهداف استراتژیک ما در سوریه نیست." ظاهرا آن اهداف شکست داعش و خروج نیروهای تحت حمایت ایران و نیروهای تحت حمایت اسد بودند، اما این ایده که "اسد باید برود" از همان زمان که آمریکا وارد جنگ داخلی سوریه شد از زبان مقام‌های آمریکایی که جانب شورشیان را گرفتند، شنیده می‌شود.

برخی معتقدند که لغو منابع مالی آمریکا، در واقع شکست آنها در برابر روسیه در درگیری نیابتی سوریه است. سناتور باب منندز، ترامپ را به انداختن فرش قرمز زیر پای روسیه و ایران متهم کرد که آنها خلأ حضور آمریکا و منابع آن را پر خواهند کرد و حمایتشان از اسد افزایش می‌یابد.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)
برچسب ها:
ارسال نظر: