X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 06 شهریور 1397
تعداد بازدید خبر : 56
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 06 شهریور,1397 | 12:07 ب.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 06 شهریور,1397 | 12:07 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 06 شهریور,1397 | 12:07 ب.ظ

هشدار عضو حقیقیت یاب سازمان ملل درباره اوضاع وخیم روهینگیایی‌ها

  • هشدار عضو حقیقیت یاب سازمان ملل درباره اوضاع وخیم روهینگیایی‌ها
هشدار عضو حقیقت یاب سازمان ملل

یکی از اعضای گروه حقیقت یاب سازمان ملل گفت: شرایط فعلی محل زندگی آوارگان روهینگیا در بنگلادش به ویژه اکنون که در ماه های بارندگی هستیم بسیار دشوار است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر ، متیو اسمیت یکی از اعضای گروه حقیقت یاب سازمان ملل در مورد آوارگان روهینگیا گفت: در شرایط فعلی محل زندگی آوارگان روهینگیا در بنگلادش بزرگترین اردوگاه آوارگان جهان به حساب می آید. شرایط زندگی در این اردوگاه به ویژه اکنون که در ماه های بارندگی هستیم بسیار دشوار است. گروه های امدادی در روزها و هفته های گذشته به طور مداوم سرگرم فعالیت برای جابجا کردن آوارگانی بوده اند که در خطر قرار گرفتن در برابر سیل یا رانش احتمالی زمین قرار داشتند. با این حال هم اکنون بسیاری از این مردم در رنج هستند و کمک، پناهگاه، غذا و مراقبت های پزشکی کافی برای آنها وجود ندارد. تعداد این آوارگان بیش از یک میلیون نفر و شرایط برای آنها بسیار دشوار است.
مجری گفت وجود بیش از یک میلیون آواره و به مدتی طولانی، شرایط بسیار پیچیده ای ایجاد می کند. گروه شما (گروه های امدادی) زمان زیادی را صرف کمک به آوارگان کرده اند و اطلاعات خود در این زمینه را در اختیار سازمان ملل قرار دادید و در حقیقت به تنظیم این گزارش تکان دهنده کمک کردید، گزارشی که در آن به جنایات جنگی، جنایات ضد بشری و نسل کشی در میانمار اشاره شده است. شما چه اطلاعاتی در اختیار سازمان ملل قرار دادید و شما به عنوان گروه های امدادی چه چیزهایی در میانمار و در میان آوارگان روهینگیا در بنگلادش دیده اید؟ 
متیو اسمیت گفت ما گزارشی منتشر کردیم که بر اساس آن، ارتش میانمار آمادگی ارتکاب این وحشیگری ها را دارد و ما با روش های خود این تخلفات را ثبت و مستند کردیم و اطلاعات و یافته های خود را در اختیار کمیته حقیقت یاب سازمان ملل قرار دادیم. ما به صورت شخصی با اعضای این کمیته دیدار کردیم و برای حمایت از فعالیت آنها هر آنچه توانستیم انجام دادیم. اما باید بدانیم که این کمیته مستقل از سازمان ملل بود و آنها بیش از 800 مصاحبه با بازماندگان خشونت و شاهدان عینی انجام دادند. آنها اسناد و تصاویر ماهواره ای مرتبط با این حوادث را جمع آوری کردند. بنابراین هنگامی که آنها اواسط سپتامبر بخش دیگری از گزارش خود را منتشر کنند، به اطلاعات بیشتری دست خواهیم یافت. 

وی گفت حقیقتی که در مورد وضع مسلمانان روهینگیا وجود دارد این است که متاسفانه چرخهای عدالت برای آنها هنوز به حرکت در نیامده است. امیدواریم این گزارش که حاصل تلاش گروه حقیقت یاب و همچنین تلاش گروه های امدادی است به نتیجه برسد و باعث شود فرایند اجرای عدالت به راه بیفتد. اکنون کشورهای عضو سازمان ملل با موقعیتی سخت و حساس روبرو هستند. آنها با گزارشی از طرف یک نهاد منصوب شده از سوی سازمان ملل روبرو هستند که بر اساس آن، مقامات ارشد یک دولت باید به سبب نسل کشی تحت پیگرد قرار گیرند. بنابراین در شرایط فعلی اعضای سازمان ملل باید بیدار شوند و اقدام کنند.

منبع: صدا و سیما

برچسب ها:
ارسال نظر: