X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 12 شهریور 1397
تعداد بازدید خبر : 75
تاریخ ثبت : دوشنبه, 12 شهریور,1397 | 09:52 ق.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 12 شهریور,1397 | 09:52 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 12 شهریور,1397 | 09:52 ق.ظ

قطع بودجه انروا جنایت جدید آمریکا علیه ملت فلسطین است

  •  قطع بودجه انروا جنایت جدید آمریکا علیه ملت فلسطین است
وخامت اوضاع در فلسطین

دبیرکل کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین مجلس شورای اسلامی گفت: قطع بودجه آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطین (انروا) تجاوز آشکار به حقوق آوارگان فلسطینی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر ، امیرعبداللهیان دبیرکل کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین مجلس شورای اسلامی اقدام دولت آمریکا در قطع بودجه انروا( آژانس امداد رسانی وکاریابی آوارگان فلسطین) را تصویرگر جنایت جدید ترامپ علیه ملت مظلوم فلسطین خواند و این تجاوز آشکار به حقوق آوارگان فلسطینی را بشدت محکوم کرد.
وی نسبت به عواقب چتر حمایتی دولت آمریکا از جنایت های صهیونیست ها بر وضعیت انسانی و معیشتی ٥ میلیون آواره هشدار داد و یادآور شد: آمریکا باید تبعات این اقدام خلاف انسانیت و حقوق بشر خود را بپذیرد.
دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل تاکیدکرد: آمریکا به هیچ وجه نمی تواند حق بازگشت آوارگان فلسطینی را که یک حق مشروع و شناخته شده است نقض نماید و ملت فلسطین با مقاومت و ایستادگی تا استیفای حقوق مشروع خود در صحنه خواهد بود.
واشنگتن پیشتر اعلام کردکه پرداخت نیمی از کمک های مالی اش به انروا را به حالت تعلیق در می آورد.
وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد که از 125میلیون دلار کمک هایش به اونروا در سال 2018 میلادی، تنها 60 میلیون دلار از آن را پرداخت می کند و 65میلیون دلار دیگر را در شرایط کنونی به حالت تعلیق درمی آورد.
اولین نشست همایش جهانی یاری رساندن به قدس، هفته گذشته به ابتکار دانشگاه الازهر و با حضور86 کشور در مصر برگزار شد.

برچسب ها:
ارسال نظر: